بازی ایران و آمریکا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی ایران و آمریکا امروز از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار تیم ملی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز-سه‌شنبه هشتم آذرماه- از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه پیگیری می‌شود که این دیدار به صورت زنده و مستقیم از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. بازی تیم ملی ایران و آمریکا به عنوان آخرین بازی ایران در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین نتیجه بازی ایران آمریکا به واسطه روابط سیاسی دو کشور برای تیم ملی کشورمان مهم است.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر آمریکا به دور دوم بازی‌ها صعود می‌کند اما نباید جز به برد فکر کرد. تیم ملی فوتبال ایران برابر انگلیس شکست خورد و آمریکا برابر این تیم به نتیجه مساوی دست پیدا کرد. تیم ملی ایران در دیدار مقابل تیم ولز با دو گل به پیروزی رسید و آمریکا در مقابل ولز به تساوی یک بر یک رسید.

ساعت و روز بازی ایران و آمریکا در جام جهانی قطر ۲۰۲۲

تیم ملی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز سه‌شنبه ۸ آذرماه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه مقابل هم قرار می‌گیرند.

گزارشگر بازی ایران آمریکا

گزارشگر بازی تیم ملی ایران مقابل آمریکا در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ جواد خیابانی خواهد بود.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه بازی ایران و آمریکا ورزشگاه ثمامه (al thumama stadium)

استادیوم «ثمامه» با الهام از کلاه‌های سنتی عربی، عرقچین که توسط مردان عرب استفاده می‌شود، طراحی شده است و میزبان ۴۰ هزار تماشاگر خواهد بود. طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است. ظرفیت ورزشگاه ثمامه پس از پایان جام جهانی به ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل و یک مسجد در آن باز خواهد شد و بخش بالایی ورزشگاه پس از جام جهانی به هتل تبدیل می‌شود.استادیوم ثمامه میزبان پنج بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم و یک بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی نیز از دیگر بازی‌هایی هستند که در این استادیوم برگزار می‌شوند.

تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران ملقب به یوزها به ارزش ۵۹ میلیون و ۵۳ هزار یورو در جایگاه بیستم فیفا قرار دارد و با هدایت کارلوس کی‌روش، میانگین سنی ۲۸.۹ و میانگین قدی ۱۸۳.۲ برای سومین دور پیاپی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است. یوزه‌ای ایرانی در ۷ بهمن ۱۴۰۰ بعد از پیروزی ۱ بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال عراق به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. گران‌ترین بازیکن ایران مهدی طارمی بازیکن پورتو به ارزش ۲۰ میلیون یورو است.

تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ با چالش‌های زیادی مواجه بود و در این راه سه مربی به خود دید. در حال حاضر ایران با هدایت مجدد کارلوس کی‌روش در قطر به میدان خواهد رفت و امیدوار است با تکیه بر تجربه لژیونرهای متعدد و استفاده از تجربه دو جام جهانی قبلی از مرحله گروهی جام صعود کند.
تیم ملی فوتبال ایران از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به‌شمار می‌رود. تیم ملی ایران با ستاره‌های زیادی از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و… به عنوان دومین تیم صعود کننده از این گروه شانس زیادی دارد.

لیست تیم ملی آمریکا برای جام جهانی 2022 | سرخ نیوز

تیم ملی فوتبال آمریکا

تیم ملی آمریکا ملقب به یانکی‌ها، در پنچ بازی آخر خود در مقدماتی جام جهانی قطر دو برد، دو باخت و یک مساوی به‌جا گذاشته است. آمار این تیم زیاد قابل قبول نبوده و همین موضوع باعث صعود دیر هنگام آن‌ها به جام جهانی ۲۰۲۲ شده است. تیم ملی آمریکا با هدایت گرگ برهالتر به ارزش ۲۷۷ میلیون و ۴۰ هزار یورو در جایگاه شانزدهم جدول فیفا ایستاده است. آمریکا با میانگین سنی ۲۵.۲ و میانگین قدی ۱۸۳.۱ با داشتن ستاره‌هایی چون زک استفن، شأن جانسون، سرجیو دست، آرون لانگ، مارک مکنزی، وستون مک کنی، جیووانی رینا، یونس موسی، کریستین پولیسیک، پل آریولا راهی قطر شده است. ارزشمندترین بازیکن تیم آمریکا کریستین پولیسیک به ارزش ۳۸ میلیون یورو است که در چلسی بازی می‌کند.

ترکیب احتمالی ایران مقابل آمریکا

علیرضا بیرانوند، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، رامین رضائیان، احسان حاج صفی، سعید عزت الهی، احمد نورالهی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون

ترکیب احتمالی ایران مقابل آمریکا

ترنر، دست، زیمرمن، ریم، رابینسون، مک کنی، آدامز، موسی، رینا، فریرا، پولیسیچ

پوستر AFC برای بازی ایران و آمریکا

صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پست جدید خود برای بازی ایران و آمریکا یکی از حساس‌ترین بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پوستر ویژه ای را منتشر کرد و نوشت: تاریخ دوباره تکرار می شه؟

پوستر جالب AFC برای بازی ایران و آمریکا

تاریخچه بازی ایران و آمریکا در جام جهانی

بازی ایران و آمریکا پیش از این یک مرتبه در جربان جام جهانی ۱۹۹۷ فرانسه نیز رخ داده بود. ایران و آمریکا در روز ۳۱ خرداد سال ۱۳۷۷ در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید. حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا گلزنان ایران در این بازی بودند. تک گل آمریکا را نیز برایان مک براید به ثمر رساند. ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ با تیم‌های یوگوسلاوی، آمریکا و آلمان هم‌گروه بود و در پایان در رتبه سوم آن گروه قرار گرفت و از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی بازماند. این بازی در ورزشگاه ژرلان در لیونل فرانسه برگزار شد و به‌خاطر فضای سیاسی آن موقع، به بازی ایران و آمریکا القابی نظیر «مادر تمام بازی‌ها» و «سیاسی‌ترین بازی تاریخ جام جهانی» اختصاص داده شد. احمدرضا عابدزاده، علی دایی، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی‌کیا، حمید استیلی و کریم باقری از جمله ستارگان ایران در این بازی بودند.

کد خبر 623109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 29
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر عباس یاحقی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    8 8
    ایران 1 امریکا 0
  • مجید IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    7 6
    با سلام به شیر‌ مردهای ایرانی انشالله در بازی امریکا هم سر بلند بیرون‌ بیاین به خدا جام جهانی فقط بازی ایران هرچی بازی مثل بازی ایران باحال نیست به امید پیروزی ایران و به امید خدا و امام رضا
  • محمد MD ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    5 7
    به نظر من بازی هیجان انگیزی وبه یاد مادنی و خاطره سازی خواهد شد با نتیجه۲_۱ به نفع ایران با گل های محمدی طارمی و علیرضا جهانبخش.
  • رضاحدادی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 5
    بازی ۰.۰می شود
  • حسین‌صفری IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 7
    بردایران ۲
  • ناشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    5 5
    یک بر صفر ایران بازی را میبرد
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 6
    ایران میبزه
  • محمد IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 3
    علی است
  • نوید IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    4 4
    برد ایران
  • زیباحسن نژاد IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    4 6
    ایران 2امریکا 0
  • یونس US ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    8 2
    خوب بازی کنید
  • سامان DE ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 3
    نمیدونم
  • selina GB ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    6 2
    نظری ندارم
  • فاطمه هدایت پور نیشابور IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    5 4
    تیم ایران 3گل زیبا می‌زند وآمریکا 1گل
  • مصطفی IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    2 4
    آقا ما برد نمیخام دفاع نمیخام صعود به مرحله دوم نمیخایم ما فقط و فقط بازی خوب میخایم بنظر من بازی انگلیس شرف داشت به این بازی
  • غضنفر IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    7 1
    تنها برنده بازی ایران و آمریکا اقای کی‌روش میباشد که با دلارهای قشنگ ابی با میزان یک چمدان ایران به مقصد خرید یک ویلای مجلل در جزایر قناری ترک می‌کند و به ریش ۸۰ میلیون ایرانی می‌خندد ای کاش این دلارها را خرج بیماران بی بضاعت و جوانهای دم بخت و ناتوان از مخارج منظور میکردیم خدا لعنت کند کسانی که باعث و بانی این قراردادهای بی فایده در دقیقه ۹۰ هستند و البته درصد خود را هم از اقای کی‌روش دریافت می‌کنند بدبخت مردم ایران بیچاره مردم ایران
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    5 5
    خسته نباشید ما به شما وکشور عزیزمون افتخار میکنیم مردانه جنگیدید ازارزشهای شما چیزی کم نشده امریکایها از قدرت شما ترسیده بودن به وضوح دیدیم واین نشانه اقتدار ایران وایرانیه از زحمتهایی که کشیدید سپاسگزاریم
  • محمدطاها IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    خوب