جریان انقلابی در مدیریت شهری اصفهان حاکم شده است/ با علم روز با نوجوانان گفت‌وگو شود

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان با بیان اینکه بین خود با دانش‌آموزان فاصله انداختیم، گفت: باید با علم روز با دانش‌آموزان گفت‌وگو کرد. همچنین در این زمینه، لازم است کسانی که فریب دشمن را خورده‌اند با گفت‌وگو اقناع و توجیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمد هاشم‌پور امروز دوشنبه هفتم آذر، در نشست صمیمانه فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار کرد: این روزها دشمنی دشمنان با مخدوش کردن چهره بسیج و بسیجیان و هر کسی با نظام و ولایت در ارتباط است، رقم خورده؛ از این رو باید از داشتن روحیه بسیجی در مسئولان قدردانی کرد.

وی ادامه داد: شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با روحیه بسیجی کار انقلابی می‌کنند؛ از این رو باید قدردان آنها باشیم.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها پیش فرمودند که مراقب فضای فرهنگی و مجازی باشید، گفت: متأسفانه مسئولان به این مهم دقت نکردند و بسیاری از مدیران پیشین، وزرا و نمایندگان قبلی که اکنون خارج‌نشین هستند به این موضوع توجه لازم را نداشتند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری صحبت‌های بسیاری درباره جهاد تبیین کردند و ما متوجه اهمیت آنها نبودیم، تا امروز که می‌بینیم اهمیت آن چقدر است.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان ما شهید خرازی را نمی‌شناسند و برای آگاهی بیشتر دانش‌آموزان نیازمند جهاد تبیین هستیم، افزود: دشمن بر روی فرزندان ما کار می‌کند؛ این در حالی است که نوجوانان و جوانان ما باید دشمن خود را بشناسند.

هاشم‌پور با بیان اینکه فضای فرهنگی مدارس رها شده است، خاطرنشان کرد: باید در حوزه فرهنگی در مدارس اقدامات بیشتری انجام شود. در این زمینه، سال‌ها قبل پیشنهاد شد تا مدارسی در مقاطع مختلف تأسیس شود و بر اساس آنچه انقلاب از ما می‌خواهد دانش‌آموزان را پرورش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بین خود با دانش‌آموزان فاصله انداختیم، اظهار کرد: پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت بسیج جهادی کار کرده و از نظام و انقلاب دفاع می‌کنند که باید قدرشان را بدانیم.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان با بیان اینکه با علم روز باید با دانش‌آموزان گفت‌وگو کرد، ادامه داد: در این زمینه، لازم است کسانی که فریب دشمن را خورده‌اند با گفت‌وگو اقناع و توجیه کرد.

جریان انقلابی و مذهبی در مدیریت شهر حاکم شده است

سرهنگ پاسدار سید احمد قریشی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان، نیز با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد شهدای امنیت که بیست‌وپنجم آبان امسال مقارن با روز حماسه و ایثار شهر اصفهان جان خود را تقدیم امنیت نظام جمهوری اسلامی کردند، اظهار کرد: برگزاری نخستین کنگره سرداران و شهدای منطقه دو شهر اصفهان اقدام ارزشمندی از سوی شهرداری بود. اجر این کارها کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: مدیران شهری باید به بهترین نحو ایفای نقش کنند. امروز بزرگ‌ترین مرگ بر آمریکا، خدمت صادقانه به مردم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان با بیان اینکه بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، جهاد تبیین فریضه فوری و قطعی است، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان انجام دادیم، آشنایی و گفت‌وگوی آنها با متخصصان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان است تا بدانند این متخصصان به کانون قدرت و ثروت وصل نبوده‌اند و با اراده‌ای که خود داشتند با ساخت تجهیزات کوچک شروع کردند و اکنون در علوم تک، محصولاتی را تولید کرده‌اند که تولید آن فقط در انحصار آلمان و آمریکا بوده است.

سرهنگ قریشی با بیان اینکه ابزار دشمن ناامید کردن مردم و جوانان ماست تا بگویند آینده‌ای برای شما وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بسیجیان فعال در منطقه دو، ظرفیت بی‌بدیل محسوب می‌شوند که می‌توانند در کنار شهرداری نقش ایفا کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان افزود: هر بسیجی نماینده شهرداری در محله‌هاست که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و معضلات مردم را احصا، و به‌عنوان نخبه محلی به مدیریت شهری ارائه کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری منطقه دو ظرفیت خوبی است که می‌تواند دست بسیجیان را برای اجرای اقدامات فرهنگی بگیرد، اظهار کرد: جریان انقلابی و مذهبی در این دوره مدیریت شهر حاکم شده است که اولویت و برنامه آنها محله‌محوری است. در این راستا اقدامات ارزشمند آنها نیز با این نگاه انجام خواهد شد.

حمایت شهرداری از اجرای برنامه‌های فرهنگی در محله‌ها

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان، با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره دلاورمردان این عرصه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با بسیجیان فرمودند «بسیج متعلق به یک قشر و گروه خاص نیست و بسیج یک تفکر، فرهنگ و اندیشه برخاسته از اسلام ناب محمدی است».

وی گفت: یاد و خاطره و نام بسیجیان را گرامی می‌داریم و از زحمات و تلاش آنها در ادوار مختلف همچون دفاع مقدس و در صحنه‌های مختلف همچون جهاد خدمت‌رسانی و اکنون برای تأمین امنیت و مبارزه با اغتشاشگران تقدیر می‌کنیم.

فریبا زارعان، معاون فرهنگی منطقه دو شهرداری اصفهان، در این جلسه اظهار کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری بسیج فرهنگ، گفتمان و تفکر است و ما نیز به‌عنوان سربازان جبهه فرهنگی، یکی از وظایف خود را اشاعه این فرهنگ در مراکز فرهنگی زیر پوشش خود می‌دانیم.

وی از برگزاری پاتوق نوجوان در این منطقه خبر داد و گفت: فرهنگسراهای اسوه، معلم، رسالت، سراج و امام حسین (ع) در این منطقه با شناسایی و شبکه‌سازی کانون‌های مردمی و ظرفیت‌های محلی، وظایف مختلفی را در قالب برنامه‌های متعدد انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی و توانمندسازی بانوان، کودکان و نوجوانان، تشکیل کانون مادران و پدران، نمایشگاه دستاوردهای محلی، بانوان و عفاف و حجاب و کسب‌وکار بخشی از اقدامات انجام‌شده در این منطقه است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین همکاری شهرداری با بسیج و هیئت‌ها در محله‌ها، برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۶۰۰ شهید منطقه دو بوده است. جشن بزرگ محله دهنو به مناسبت عید غدیر، جشن روز دختر و برنامه‌های ویژه ماه رمضان، از برنامه‌های مناسبتی در منطقه بوده است که در این راستا، اولویت شهرداری پشتیبانی و حمایت از برنامه‌های فرهنگی در محله‌هاست.

وی افزود: برنامه‌های جدید ما برگزاری مسابقات ورزشی، تفریحی و سرگرمی، جلسات مشاوره و راهنمایی با موضوع ازدواج، مشاوره تحصیلی و کنکور است که امیدوارم با توجه به ظرفیت پایگاه‌های بسیج قدم‌های خوبی را در این مسیر برداریم.

جواد شجاعی، فرمانده بسیج کارمندان شهرداری اصفهان، نیز با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و شهیدان منطقه دو و تشکر از مجریان این برنامه گفت: مدیر بسیجی منطقه دو همواره و همیشه ما را در برپایی برنامه‌های بسیج یاری می‌کند و نهایت همکاری را دارد.

کد خبر 623071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.