لزوم توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان اردستان

فرماندار شهرستان اردستان گفت: یکی از مشکلات شهرستان اردستان، محرومیت فرهنگی است؛ زیرا تا به حال استعدادها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های شهرستان در سطح کشور معرفی و به آنها توجه نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدهادی احمدی‌طبا امروز، دوشنبه هفتم آذر، در مراسم نواختن زنگ هفته فرهنگ شهرستان اردستان که در هنرستان شهید جدلی‌زاده برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند مبحث مهارت‌آموزی است که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته و بیشتر به رشته‌های تجربی، ریاضی و علوم انسانی اهمیت داده شده است‌.

وی در ادامه افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش باید برای ایجاد و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، تمام توان خود را به‌کار گیرند تا شاهد کمبود نیروی مهارتی در سطح شهرستان اردستان نباشیم.

فرماندار شهرستان اردستان با اشاره به روز نیروی دریایی و روز علم و فناوری‌های نو که به جهت شهادت شهید محسن فخری‌زاده مهابادی نام‌گذاری شده است، مطرح کرد: یکی از مشکلات شهرستان اردستان، محرومیت فرهنگی است؛ زیرا تا به حال استعدادها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های شهرستان در سطح کشور معرفی نشده و به آنها توجه نشده است. شهید محسن فخری‌زاده مهابادی یکی از نخبه‌های این شهرستان بودند که نخبگانی مانند این شهید در شهرستان کم نیستند. همچنین آیت‌الله سیدحسن مدرس، یکی دیگر از مفاخر این دیار هستند که هفته فرهنگ شهرستان به مناسبت شهادت ایشان شکل گرفته است.

احمدی‌طبا خطاب به هنرجویان گفت: هفته فرهنگ شهرستان اردستان باید آغازی باشد برای به‌کارگیری تمام توانمان به‌منظور پیشرفت این شهرستان و هر کس باید وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد. با توجه به حدیث امام علی (ع) که می‌فرمایند «العِلمُ سُلطانٌ»، «دانش سلطنت و قدرت است»، وظیفه امروز شما هنرجویان کسب علم و دانش و مهارت است و وظیفه‌ من مسئول نیز فراهم آوردن زمینه‌ای برای شکوفایی و به‌کارگیری استعدادهای درخشان شهرستان است.

کد خبر 623068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.