گرگ برهالتر: از ایرانی‌ها بابت حواشی پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم/ ایران تلفیق ۸ سال تلاش است

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا گفت: در حواشی و شیطنت‌هایی که پیش آمد، هیچ ایده‌ای نداشتیم و از کنترل ما خارج بود؛ اما فقط می‌توانم از جانب تیم بابت این اتفاق از مردم ایران عذرخواهی کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گرگ برهالتر در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیم ملی آمریکا مقابل ایران در آخرین دور مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار کرد: نباید در دیدار مقابل این تیم مرتکب اشتباه شویم. من آنچه تا به‌حال تیم ملی ایران انجام داده و به‌ویژه عملکردشان را دوست داشته‌ام و آن را می‌ستایم. آن‌ها تیمی متعهد هستند و ما انتظار یک بازی سخت و دشوار را در بازی فرداشب برابرشان خواهیم داشت. وقتی به این مسابقه فکر می‌کنم، می‌بینم این یک مسابقه فوتبال است و نباید چیز دیگری را برایش متصور شد. هر دو تیم برای رسیدن به دور بعدی تلاش می‌کنند و باید این دیدار را اینگونه دید.

وی با اشاره به حواشی و شیطنت‌های پیش‌آمده توسط آمریکایی‌ها در فضای مجازی و رسانه افزود: هر دو متمرکز هستند تا آنچه را می‌توانند در قالب بازی تیمی ارائه کنند و من فکر می‌کنم بازی خوبی در انتظارمان خواهد بود. گاهی اتفاقات خارج از کنترل شما پیش می‌رود، اما حالا همه‌چیز معطوف به مسابقه است و اینکه چه تیمی بتواند در زمین عملکرد بهتری ارائه دهد. ما فقط بر اتفاقات درون زمین متمرکز هستیم و درباره این اتفاقی که رخ داد، ما دخیل نبودیم و از دست ما خارج بود. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از طرف بازیکنان و کادر فنی به‌خاطر این اقدام عذرخواهی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا ادامه داد: ما هیچ ایده‌ای از این کار نداشتیم. تمرکز ما بر مسابقه است. تکرار می‌کنم که بازیکنان و تیم ما چیزی درباره این مسئله نمی‌دانستند. این چیزی است که از کنترل ما خارج بود. می‌دانیم این یک مسابقه است و نتیجه این‌طور به‌دست می‌آید که چه کسی خوب است. تنها چیزی که می‌گوییم معذرت می‌خواهیم از سمت بازیکنان و مربیان. تنها چیزی که هست، همین است.

برهالتر درباره بعضی از حواشی پیش‌آمده تصریح کرد: این تبعیض هرجا بروید و به‌ویژه در سال‌های گذشته، همه‌جا وجود داشته است، اما در آمریکا، ما می‌خواهیم هر روز از این حیث پیشرفت و تبعیض را کمتر کنیم. من خودم در خانواده‌ای سفیدپوست بزرگ شدم، اما برایم ارتباط با فرهنگ‌های دیگر راحت است. باید این اتفاق با آموزش و یادگیری از سوی مردم به سمت پیشرفت برود. البته این یک روند است و نیاز به زمان دارد.

وی درباره تیم ملی ایران و شرایط تاکتیکی آمریکا خاطرنشان کرد: من به تاکتیک فکر می‌کنم، اما به‌خاطر داشته باشید که این بازی ماهیت حذفی دارد و تنش و شادی زیادی خواهد داشت. باید تعهد داشته باشیم و متقابلاً حمله کنیم و این یک بازی بحث‌برانگیز خواهد شد. ما برای این مسئله آماده هستیم. ایران تیم خوبی است و تلفیقی از هشت سال کار کردن است. چیزی است که در جام‌جهانی قبلی شروع شده است. حمله متقابل ایران خوب است. آنان مهدی طارمی و سردار آزمون را دارند و تیم محکمی هستند که در ضدحملات عالی‌اند و همچنین سرمربی خوبی دارند. من کی‌روش را می‌شناسم و همان‌طور که گفتم، بازی فردا مانند یک دیدار حذفی است. یک نسل بزرگ از بازیکنان واقعاً خوب دارند که با هم بودند و همان‌طور که گفتم، کار خیلی سختی داریم. به‌ویژه که موقعیت بهتر را در اختیار دارند و تساوی برای آنها به معنای برد است و این چالش ماست.

سرمربی یانکی‌ها در بخش پایانی کنفرانس خبری اظهار کرد: در سه کشور مختلف بازی و در سوئد مربیگری کردم. آنچه درباره فوتبال وجود دارد این است که شما با افراد مختلف از سراسر جهان ملاقات می‌کنید و عشق مشترک شما به این ورزش باعث اتحاد می‌شود. من تصور می‌کنم که بازی به دلیل این واقعیت که هر دو تیم می‌خواهند به دور بعد صعود کنند و نه به‌دلیل سیاست یا روابط بین کشورهای ما، به‌شدت رقابتی و نزدیک باشد. ما بازیکنان فوتبال هستیم و می‌خواهیم رقابت کنیم و آن‌ها رقابت خواهند کرد.

کد خبر 623023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.