ولز _ انگلیس/ نخستین دربی بریتانیا در تاریخ جام جهانی

ولز و انگلیس امشب (سه‌شنبه) در دیداری سرنوشت‌ساز برای تیم ملی کشورمان به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی انگلیس و ولز، هم‌گروه‌های تیم ملی کشورمان همزمان با مصاف ایران و آمریکا از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب سه‌شنبه _ هشتم آذر ماه _ در احمد بن علی مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. شاگردان گرت ساوت‌گیت علیرغم برد پرگل برابر ایران، در دیدار با آمریکا عملکرد انتقادبرانگیزی ارائه دادند تا با یک امتیاز، صعودشان به دو حذفی به روز پایانی کشیده شود. آن سوی میدان اژدهای سرخ در حالی باید در برابر قدرت اول بریتانیا قرار بگیرد که برای راهیابی به دور بعد چاره‌ای جز پیروزی ندارد.

ساوت‌گیت به دنبال پاسخ مناسب برای منتقدان

سه‌شیرها بعد از استارت استثنایی در روز نخست با تحمیل شکستی سنگین به ایران انتظارات از خود را بالا برد و بسیاری امیدوار شدند که ساوت‌گیت به همراه نسل طلایی می‌تواند طلسم ۵۶ ساله انگلیس برای قهرمانی جهان را بشکند. با این حال آن‌ها در مسابقه دوم خود برابر آمریکا نمایشی متوسط داشتند و در دیداری که حریف بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت به تساوی بدون گل رضایت دادند.

انگلیسی‌ها با ۴ امتیاز صدرنشین فعلی گروه B هستند و با بر اساس جدول، شانس نخست راهیابی به مرحله حذفی محسوب می‌شوند. البته هنوز چیزی برای سه‌شیرها قطعی نیست و هنوز هم امکان حذف‌شان از مرحله گروهی وجود دارد.

ولز _ انگلیس/ نخستین دربی بریتانیا در تاریخ جام جهانی

انگلیس، نخستین مدعی ناکام جام بیست و دو؟

شاگردان ساوت‌گیت در صورت پیروزی برابر ولز بدون اما و اگر به عنوان تیم اول به یک هشتم خواهند رفت. مساوی نیز صعودشان به دور بعدی را قطعی خواهد اما چنانچه ایران موفق به غلبه بر آمریکا شود، آن‌ها در رده دوم قرار خواهند گرفت که با توجه به رویایی احتمالی و زودهنگام با هلند مدعی اصلاً مطلوب انگلیسی‌ها نخواهد بود. تنها امکان حذف انگلیس نیز در حالی رقم خواهد خورد که در برابر ولز با تفاضل نسبتاً بالایی شکست بخورند تا ولز به همراه یکی از دو تیم ایران و آمریکا راهی مرحله بعد شود.

اولین دربی جهانی بریتانیا

انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی در مجموع بریتانیا امروزه را تشکیل داده و به عنوان کشوری واحد در نظام سیاسی جهان شناخته می‌شود. هر چهار کشور بریتانیا در ادوار جام‌های جهانی حضور داشته‌اند اما این نخستین باری است که دو تیم بریتانیایی در این مسابقات برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند تا به عبارتی اولین دربی تاریخ ۹۶ ساله جام جهانی باشد. تقابل تیم‌های بریتانیایی با یکدیگر همواره حساسیت‌های دیگر داشته و کری‌خوانی و قرابت تیم‌ها به جذابیت آن افزوده است.

ولز در انتظار معجزه

ولز که پس از سال‌ها توانست جواز حضور در جام جهانی را کسب کند تا اینجا نتوانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد. شاگردان رابرت پیج با پنالتی از شکست مقابل آمریکا در بازی اول گریختند اما اسیر ستارگان ایران در گام دوم شدند. به این ترتیب این نخستین باری است که ولز در آستانه حذف از مرحله گروهی جام جهانی قرار گرفته است.

اژدهای سرخ برای صعود کار بسیار سختی را پیش رو دارد. آن‌ها نه تنها ملزم به برد مقابل انگلیس پرقدرت هستند که باید امیدوار باشند دیدار همزمان گروه با تساوی به پایان برسد چرا که در این صورت، گروه سه تیم چهار امتیازی خواهد داشت که از بین آن‌ها، ایران با توجه به تفاضل نامناسب حذف خواهد شد. بنابراین شانس هنوز در اردوگاه ولزی‌ها وجود دارد اما باید دید آن‌ها می‌توانند معادلات را به سمت خود تغییر دهند یا خیر؟

ولز _ انگلیس/ نخستین دربی بریتانیا در تاریخ جام جهانی

غیبت هنسی آماده

شاگردان رابرت پیج در حالی باید برابر سه‌شیرها به میدان روند که گلر نخست خود یعنی هنسی را نمی‌توانند در چهارچوب داشته باشند. هنسی در دیدار قبلی ولز مقابل ایران در برخورد با مهدی طارمی از سوی داور گواتمالایی با کارت قرمز رو برو شده بود تا این مسابقه را نیز از دست دهد. او در مدت زمان حضورش در دو بازی تنها یک گل خورده بود و توانست چند سیو بی‌نظیر را برابر مهاجمان ایران به ثبت برساند. به این ترتیب ولز بعد از ایران، دومین رقیب انگلیس از سه مسابقه آن‌ها خواهد بود که در مصاف با سه‌شیرها از گلر دوم خود بهره می‌برد.

کد خبر 623005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.