ماجرای ماسک شیمیایی کنعانی مقابل خبرنگاران چیست؟

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز همراه با یک ماسک شیمیایی در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران حضور یافت.

به گزارش ایمنا، نشست رسانه‌ای ناصر کنعانی امروز _دوشنبه هفتم آذرماه_ با رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز شد. سخنگوی وزارت امور خارجه امروز همراه با یک ماسک شیمیایی در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران حضور یافت. به نظر می‌رسد این اقدام کنعانی، اشاره‌ای به حمایت آلمان در جنگ تحمیلی از صدام و در اختیار قرار دادن سلاح‌های شیمیایی از سوی دولت این کشور به رژیم صدام دارد.

وی در این خصوص افزود: این ماسک مخوف گویای خاطراتی برای شهروندان ایرانی و نیروهای مسلح ما است، من در طول دفاع مقدس زمانی که نوجوانی ۱۶ یا ۱۷ ساله بودم مدت زمانی را در جبهه‌های جنگ حضور داشتم، این ماسک که ظاهر مخوفی دارد یکی از اقلام همراه ما بود که در مناطق مختلف حتی پشت جبهه داشتیم.

کنعانی گفت: رژیم صدام در استفاده از تسلیحات و بمب‌های شیمیایی هیچ ممانعتی نداشت، در طول جنگ دولت‌های غربی از جمله دولت آلمان با علم و اطلاع دولتمردان این کشور مواد شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند که جنایت بسیاری با این تسلیحات و تجهیزات علیه ملت ایران و عراق انجام شد. سازمان ملل به نقش آلمان در تسلیح عراق به مواد شیمیایی تصریح کرده است، آلمان ۱۳۹ تذکر از سازمان ملل بابت فروش سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی دریافت کرده است.

کد خبر 622938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.