۶۸۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص به مسابقات ورزش دانش‌آموزی راه یافتند

مدیر آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال‌ و بختیاری گفت: سال گذشته ۶۸۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص به مسابقات ورزش دانش‌آموزی مرحله استانی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس داوطلب امروز دوشنبه هفتم آذر، در جمع خبرنگاران، از توزیع هفت میلیارد ریال تجهیزات بین مدارس استثنایی استان در قالب کاروان توزیع تجهیزات آموزشی و ورزشی خبر داد و اظهار کرد: این تجهیزات شامل وسایل آموزشی، توان‌بخشی و تربیت بدنی است که بین ۴۹ مدرسه استثنایی استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۳۰۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص در این مدارس در قالب هفت گروه نابینایان، نانشوانایان، معلولان جسمی، حرکتی، چندمعلولیتی، کم‌توان ذهنی و اتیسم مشغول تحصیل هستند، گفت: بیش از سه هزار و ۷۶۹ دانش‌آموز با نیازهای خاص نیز در مدارس تلفیقی فراگیر (مدارس عادی) مشغول تحصیل هستند. این تجهیزات بر اساس نیازسنجی انجام‌شده در مدارس استثنایی و بر اساس شاخص محرومیت توزیع شده است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته، ۶۸۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص به مسابقات ورزش دانش‌آموزی مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد، ۱۳۶ نفر رتبه‌های برتر را کسب کردند و ۳۶ نفر نیز به مسابقات کشوری اعزام شدند که هشت نفر آنها موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند و به هیئت ورزشی معلولان کشور معرفی شدند.

کد خبر 622932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.