چهلگردی: امکان خرید پساب فاضلاب را نداریم

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شرایط مالی شهرداری‌های کوچک اجازه خرید پساب فاضلاب را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _دوشنبه هفتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مشکل اصلی در جاده ورودی ابتدای شهرستان سامان بسته شدن جاده سامان _ شهرک صنعتی شماره دو سامان به خاطر نبود دوربرگردان استاندارد است.

وی افزود: باید پل روگذر در آن منطقه احداث شود، لذا می‌طلبد مراحل مطالعات و احداث دور برگردان‌ها به سمت شهرک صنعتی شماره عملیاتی شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: ۵۰ کیلومتر جاده در بخش زاینده‌رود به دلیل عملیات تعریض که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده، خاکی و باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای روستاهای بخش زاینده رود شده است که باید جهت تکمیل عملیات تعریض و اجرای آسفالت آن‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: پساب فاضلاب توسط آبفای شهری به فروش می‌رسد که سامان هم از این قائده مستثنی نیست و با توجه به انجام چند طرح سرمایه‌گذاری در شهر قرار است پساب به این طرح‌ها فروخته شود، قیمت پساب بسیار بالا است و شرایط مالی شهرداری‌های کوچک این اجازه را نمی‌دهد که بتوان پساب را خریداری کرد.

چهلگردی گفت: آبفای شهری نیز باید از این طریق منبع درآمد داشته باشد و نمی‌تواند در این زمینه کمکی برای شهرداری باشد، به دلیل مشکل مالی، مدیریت شهری نمی‌تواند سراغ طرح مطالعاتی استفاده از پساب برود، اما بهره‌برداری مجتمع فناوران به‌زودی محقق می‌شود که با توجه به اشرافیت این منطقه بر شهر می‌توان از پساب این مجتمع برای فضای سبز استفاده کرد.

وی گفت: پس از مرتفع شدن مشکل فناوران، برای استفاده از پساب این مجتمع با آبفای شهری مذاکره خواهیم داشت تا از آب این بخش برای فضای سبز استفاده شود، این مجتمع از حدود ۲۰ سال پیش کلنگ‌زنی شده است، اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات به بهره‌برداری نرسید.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در دوره گذشته شورا، با همکاری مدیریت شهری و راه و شهرسازی مسئله مرتفع شده است و احتمال دارد تا پایان امسال فناوران آغاز به‌کار کند؛ بعد از آن در نهایت با طی فرایندهای قانونی یک تا دو سال آینده از آب این بخش برای فضای سبز استفاده خواهد شد.

کد خبر 622905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.