توسعه باید متوازن باشد

نماینده شوراهای استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: مطالبه اعضای شورای عالی استان‌ها رسیدگی به استان‌های محروم به ویژه استان‌های مرزی است، لذا توسعه باید متوازن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد یعقوب باقری امروز _دوشنبه هفتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای صنعتی کردن چهارمحال‌وبختیاری و توسعه آن، بهبود زیرساخت‌ها، تخصیص اعتبار و امکانات نیاز است لذا باید اعتبار ویژه‌ای برای بهبود زیرساخت‌های استان تخصیص یابد و به نوعی دولت رسیدگی به استان‌های محروم را در اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه مطالبه اعضای شورای عالی استان‌ها نیز رسیدگی به استان‌های محروم به ویژه استان‌های مرزی است، لذا مطالبه توسعه متوازن است، تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات کشاورزان و دامداران و عشایر و باغداران و جبران خسارات وارده به ایشان باید در اولویت کاری مسئولین استانی قرار گیرد.

نماینده شوراهای استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: اعتبارات و امکانات امداد و نجات در استان ضعیف است، همچنین جبران خسارات ناشی از سیل برای مردم بی اطلاع که زمان وقوع حادثه خسارات را توسط کلانتری صورتجلسه نکردند، کار دشواری است.

وی ادامه داد: عشایر استان بین مرزهای چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و لرستان مدام ییلاق و قشلاق می‌کنند و در حین همین رفت‌وآمدها دچار بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی می‌شوند، دستگاه‌های متولی خدمات‌رسان بر سر این موضوع که عشایر بحران زده در حوزه استحفاظی ما نیست و مربوط به استان دیگری است بحث دارند که این مشکل به معضل تبدیل شده است.

باقری گفت: خارج از هر حد و مرزی باید به تمام هموطنان در هر حوزه و هر نقطه‌ای از کشور امدادرسانی شود، به طور مثال وقتی سیل یا زلزله در یک شهرستانی اتفاق می‌افتد، از تمام مناطق کشور برای کمک به آسیب‌زدگان بسیج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان، ۲۰ میلیارد تومان برای گلخانه‌های خانمیرزا با سابقه زیاد کشت‌های گلخانه‌ای تخصیص داده شد که این تسهیلات بتواند چهار نفر را حمایت کند، انتظار می‌رود در این موارد به خصوص موضوع آبخیزداری و کشاورزی ورود جدی شود.

کد خبر 622889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.