افزایش بهای بلیت موزه‌های ایتالیا

بسیاری از فعالان حوزه محیط زیست در ایتالیا به‌تازگی آثار هنری معروف را مورد هدف قرار داده‌اند که این امر به افزایش تدابیر امنیتی در موزه‌ها منجر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد حاکی از آن است که به‌تازگی مخالفت‌های زیادی از سوی فعالان محیط زیست علیه هنر و میراث فرهنگی ارائه شده است که این امر، وزیر فرهنگ ایتالیا را به اعمال محدودیت‌های جدیدی در بازدید از موزه‌ها سوق داده است. در واقع، وزیر فرهنگ ایتالیا در نظر دارد به‌زودی بهای بلیت موزه‌ها را در واکنش به اعتراضات اقلیمی که به‌طور مستقیم هنر را مورد هدف قرار داده‌اند، به طور قابل توجهی افزایش دهد. از دیگر اقداماتی که در این زمینه انجام خواهد شد می‌توان به صرف هزینه‌های هنگفت توسط دولت ایتالیا برای حفظ میراث فرهنگی اشاره کرد که در نتیجه آن، احتمال حمله مخالفان به منابع فرهنگی ارزشمند کشور به حداقل خواهد رسید.

افزایش بهای بلیت موزه‌های ایتالیا در واکنش به اعتراضات اقلیمی

مخالفت با هنر در واکنش به تغییرات اقلیمی تنها محدود به ایتالیا نیست، بلکه گزارش‌ها حاکی از آن است که طی شش ماه گذشته، فعالان حوزه محیط زیست در کشورهای استرالیا، کانادا، انگلستان، آلمان، هلند و اسپانیا آثار هنری معروف را به وسیله پوره سیب‌زمینی، سوپ و مواد غذایی آبدار کاملاً از بین برده‌اند.

مجموعه نقاشی "گل‌های آفتابگردان" اثر هنرمند پرآوازه هلندی، ونسان ون‌گوگ، در گالری ملی لندن پایتخت انگلستان از جمله آثار هنری معروفی بوده است که توسط یکی از مخالفان با کنسرو سوپ گوجه به طور قابل توجهی خراب شده است. تابلوی نقاشی "بذرپاش" از همین هنرمند هلندی نیز توسط فعالان محیط زیست ایتالیا در رم به وسیله سوپ نخود آسیب جدی دیده است. استفاده از چسب برای تخریب آثار هنری دیگر مانند "مجسمه لائوکون و پسرانش" در موزه واتیکان، مجسمه برنزی فوتوریست "فرم‌های یگانه تداوم در فضا" در میلان ایتالیا و نقاشی معروفی "پریماورا" اثر ساندرو بوتیچلی، هنرمند پرآوازه ایتالیایی از دیگر آثاری است که توسط فعالان حوزه محیط زیست لطمه‌های جدی متحمل شده است. این افراد با اقدامات خود خواهان توقف استفاده از موادی هستند که برای خلق آثار هنری به محیط زیست آسیب وارد می‌کند.

افزایش بهای بلیت موزه‌های ایتالیا در واکنش به اعتراضات اقلیمی

کد خبر 622845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.