گلایه شهروندان گلپایگانی از طعم بد آب+ پاسخ مسئولان

شهروندان نسبت به طعم بد آب شرب شهر گلپایگان گلایه‌مند و خواهان پاسخگویی و رسیدگی مسئولان امر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طعم آب شرب شهر گلپایگان موجب نارضایتی بیشتر شهروندان شده است. آنان می‌گویند آب شرب گلپایگان به شدت بی‌کیفیت شده، به نحوی که برای مردم مشکلات گوارشی ایجاد کرده است، آب با جوشاندن ته کتری و سماور رسوب می‌گیرد در حالی که قرار بود پس از افتتاح تصفیه‌خانه شهر، کیفیت آب بهتر شود.

این شهروندان خاطرنشان می‌کنند بویی شبیه به ماهی را در محل سکونت خود حس می‌کنند که بسیار آزاردهنده است، پس از جست‌وجو منشأ بوی ماهی را در اطراف مخازن آب تصفیه شده ردیابی کردند که محل پرورش ماهی است؛ پرورش‌دهندگان ماهی این موضوع را انکار نمی‌کنند، اما تاکید دارند که پرورش ماهی ربطی به مخزن اصلی آب ندارد.

یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان گلپایگان پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی است در حالی که دو عدد از سدهای خاکی کشور در بالا دست این شهرستان قرار گرفته است و آب مصرفی شهروندان و آب مورد نیاز برای بخش کشاورزی را تأمین می‌کند.

عده‌ای از شهروندان گلپایگانی در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به طعم بد آب شرب منتقد و خواهان رسیدگی فوری مسئولان مربوطه هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

آب سد کوچری به پایین‌ترین حجم رسیده است / ‏ تلاش برای کاهش ماندگی آب در قسمت تحتانی

ناصر دهقادانی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان گلپایگان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: سال گذشته آب شرب شهر گلپایگان مشکل طعم و مزه داشت، ابتدا آزمایش‌هایی انجام دادیم تا منشأ اصلی طعم و بوی بد آب شرب مشخص شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در گذشته فناوری سد کوچری به نحوی بود که خروجی آب شرب و کشاورزی در یک سطح انجام می‌شد؛ لذا اقداماتی در قسمت خروجی آب کشاورزی از قسمت تحتانی سد انجام شد تا ماندگی آب در قسمت تحتانی کمتر شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد: سیستم هوادهی تصفیه‌خانه نیز فعال شد تا لایه‌های آب جابه‌جا شود، با انجام این دو اقدام درصد قابل توجهی از مشکل رفع و طعم بد آب برطرف شده است.

دهقادانی با بیان اینکه به منظور اطمینان از سلامت و کیفیت آب در محل تصفیه‌خانه و شبکه توزیع آزمایش‌هایی به صورت روزانه انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال وضعیت آب سد کوچری به پایین‌ترین حجم در مقایسه با سال‌های آب‌گیری رسیده و این معضل ناشی از کمبود بارندگی‌ها است.

وی اضافه کرد: با توجه به خشک شدن آب چاه‌ها، مردم مجبور به استفاده از آب شرب برای خوراک دام‌ها شدند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گلپایگان گفت: در حال حاضر آب شرب سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۱۹ روستای شهرستان از محل تصفیه‌خانه تأمین می‌شود؛ لذا برنامه‌ریزی انجام دادیم تا منبع ذخیره آب مابقی روستاهای شهرستان نیز به تصفیه‌خانه وصل شود؛ لوله‌ها تهیه و پیمانکار نیز انتخاب شده است.

دهقادانی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۳۷ هزار فقره انشعاب وجود دارد، افزود: شهریورماه سال جاری ۱۹۲۲ مورد کلرسنجی از سوی شرکت آبفا و ۱۲۶۰ مورد کلرسنجی توسط ناظر آبفا در شبکه بهداشت و درمان روی آب آشامیدنی شهرستان انجام شده است.

کد خبر 622844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.