مصرف مازوت توسط پالایشگاه اصفهان تایید نشده است!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه محیط زیست به عنوان ناظر، گزارشی مبنی بر برنامه پالایشگاه برای مصرف سوخت مازوت نداشته است، گفت: اعلام کردند که نیروگاه به دنبال استفاده از سوخت مازوت بوده، اما براساس اعلام محیط زیست تاکنون نیروگاه نیز مازوت مصرف نکرده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مصرف مازوت اظهار کرد: اداره کل محیط زیست مسئول هماهنگی و نظارت بر مصارف سوخت و منابع آلاینده است، در قانون هوای پاک اعلام شده که محیط زیست باید پایش و نظارت لازم بر صنایع را انجام دهد.

وی با بیان اینکه محیط زیست به‌عنوان ناظر گزارشی مبنی بر برنامه پالایشگاه برای مصرف سوخت مازوت نداشته است، ادامه داد: گفته بودند نیروگاه به دنبال استفاده از سوخت مازوت بوده اما براساس اعلام محیط زیست تاکنون نیروگاه نیز مازوت مصرف نکرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در شرایط آلودگی هوا، تاکید بر این است که مرکز بهداشت، بسته‌های بهداشتی و سلامت را ابلاغ کند و پلیس نیز برای خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی محدودیت اعمال کند.

وی درباره آلودگی هوا اضافه کرد: اصفهان شرایط خاصی به علت عوامل طبیعی، کم‌بارشی، سکون هوا، نبود جابه‌جایی هوا و ریزش هوای سرد دارد، از این رو به طور معمول در پاییز و زمستان شرایط این ورژن ایجاد می‌شود و وارونگی دما رخ می‌دهد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شرایطی ایجاد شده است تا آلاینده‌های ناشی از خودروها و صنایع در شهر جمع شود و افزایش غلظت آلاینده‌ها را به همراه داشته باشد، افزود: در روزهای گذشته به علت ریزش هوای سرد، وقوع پدیده وارونگی دما و نبود جابه‌جایی هوا، شرایطی را برای باقی ماندن آلاینده‌های ناشی از خودروها و جابه‌جا نشدن هوا فراهم کرده، همچنین شرایط آلاینده‌ها با غبارآلودگی نیز همراه شده است.

پلمب ۵ واحد صنعتی توسط محیط زیست

وی با اشاره به قانون هوای پاک، خاطرنشان کرد: هواشناسی باید پیش‌بینی‌های لازم در خصوص آلودگی هوا را انجام دهد، تاکنون اخطاریه‌ای برای آلودگی هوا توسط هواشناسی ارائه نشده است، زمانی که هواشناسی اخطار آلودگی هوا را اعلام می‌کند، ایستگاه‌های سنجش آلودگی محیط زیست پایش را آغاز و میزان و شاخص‌ها را اعلام می‌کند، از این رو براساس قانون، مرکز بهداشت موظف است که اگر آلودگی برای سلامت عمومی مضر است، جلسه‌ای تحت عنوان کارگروه اضطرار تشکیل دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: محیط زیست پایش‌های شبانه را به صورت مستمر انجام می‌دهد، تاکنون به بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی اخطار داده شده و حدود پنج واحد صنعتی پلمب شده است.

وی با بیان اینکه در قانون هوای پاک وظیفه تمام دستگاه‌ها مشخص شده است، گفت: تاکید بر این بوده است که شرکت نفت، سوخت پاک بنزین و گازوئیل توزیع کند.

کد خبر 622816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.