سرمایه‌گذاران از دغدغه‌های خود به مدیران شهری اصفهان گفتند

جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهر اصفهان در نشست هم‌اندیشی با مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون جذب سرمایه‌گذاری در توسعه شهری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان و فعالان اقتصادی شهر اصفهان با شعار «دیپلماسی اقتصادی، حکمروایی مشارکتی و همگرایی شهری» در سالن نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

در اصفهان می‌مانیم و پروژه اجرا می‌کنیم

مسعود صرامی، از فعالان اقتصادی شهر اصفهان در این نشست گفت: طی یک‌سال گذشته اتفاقات خوبی به دنبال همکاری با مدیریت شهری جدید با نگاه نو رقم خورد که همه تلخی‌های گذشته را فراموش کردیم.

وی با بیان اینکه مشکلات تنها مختص اصفهان نیست، بلکه در تمام شهرهای کشور و حتی کشورهایی دیگر معضلات و موانع وجود دارد، تصریح کرد: امروز مشکلات و موانع خود را با مدیران ارشد مدیریت شهری همچون معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مطرح می‌کنیم و با توجه به اینکه این مدیران بزرگ‌تر می‌اندیشند، بهتر از گذشته به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: امروز سیستم مدیریت شهری تغییر کرده است و دیگر نگاه دولتی در آن حاکم نیست، بلکه مدیریت شهری دست یاری به سمت بخش خصوصی دراز کرده است تا ما مشاورانی برای انجام پروژه‌های مشارکتی آنها باشیم.

سرمایه‌گذاران از دغدغه‌های خود به مدیران شهری اصفهان گفتند

وی افزود: در اصفهان می‌مانیم و پروژه اجرا می‌کنیم و این روحیه را مدیون نوع نگاه مثبت مدیریت جدید شهری نسبت به بخش خصوصی هستیم.

تفکرات خوبی بین مدیریت شهری در زمینه جذب سرمایه‌گذار برقرار شده است

مهدی جعفرپیشه، رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان اظهار کرد: امروز تفکرات خوبی بین مدیران سطوح عالی مدیریت شهری برقرار است، اما باید این تفکر بین کارکنان شهرداری نیز نهادینه شود.

وی تاکید کرد: امروز ویترینی به عنوان مشارکت‌ها در شهر وجود ندارد و سختی راه اجرای پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان باعث سرمایه‌گریزی در شهر شده است.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: روان‌سازی و تسهیل‌گری باید صورت گیرد، در آن صورت سرمایه‌ها خود به خود برای مشارکت به این شهر سرازیر می‌شود.

استفاده از فرابورس در توسعه شهری

مهدی شیخ‌سجادی، مدیرعامل شرکت عقیق نقش جهان اظهار کرد: مشارکت عمومی و خصوصی را باید فراتر از تأمین مالی دانست، در مشارکت عمومی و خصوصی باید اختیارات تفویض شود.

وی ادامه داد: اگر هدف از ورود سرمایه‌گذار در پروژه‌ها فقط تأمین مالی باشد، بانک‌های خصوصی بهتر از سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌توانند ورود کنند، این در حالی است که فلسفه فکری، هنر و فناوری سه ضلع هرم تحول توسعه را تشکیل می‌دهد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: تجربه‌های تأمین مالی جمعی امروز در فرابورس استفاده می‌شود که می‌توان از آن در توسعه شهری بهره برد.

تفکر نیروهای جدید مدیریت شهری مبتنی بر تغییر در شهر است

رضا چینی، مدیرعامل شرکت آجر چینی در این جلسه گفت: باید ارزیابی شود که چرا سرمایه‌گذار خارجی حاضر به حضور برای سرمایه‌گذاری در اصفهان نیست.

سرمایه‌گذاران از دغدغه‌های خود به مدیران شهری اصفهان گفتند

وی افزود: واگذاری به بخش خصوصی را باید ملاک اساسی برنامه‌های خود قرار دهیم و تنها در مقام گفتار به آن نپردازیم، البته تفکر نیروهای جدید مدیریت شهری مبتنی بر تغییر در شهر است.

سرا ۱۰ "اصنو" اقدامی نو در مدیریت شهری است

علی مدرسه‌هاشمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود نیز در این جلسه اظهار کرد: اقدام سرا ۱۰ "اصنو" به‌رغم وجود بعضی ایرادها، اقدامی نوین از مدیریت شهری بوده است و جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه امروز شرایط مسکن در شهر به شدت بحرانی است، تصریح کرد: استان اصفهان طبق آمارهای رسمی بحرانی‌ترین استان از باب حباب قیمت مسکن است.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: بعضی مشکلات و موانع دولتی موجب فرار سرمایه‌ها از اصفهان می‌شود که این امر ملزوماتی دارد که باید مدیریت شهری نسبت به آن تدبیر کند.

تسهیل امور سرمایه‌گذاران در بدنه شهرداری نهادینه شود

کریم داوودی، از فعالان اقتصادی و عضو ادوار گذشته شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: پیش از هر تفکر باید زیرساخت‌ها را برای مشارکت ایجاد کنیم. مشارکت یک فرایند است نه یک تصمیم، بنابراین فرهنگ‌سازی و ترویج مشارکت و تسهیل امور سرمایه‌گذار بخش خصوصی باید در بدنه شهرداری نهادینه شود.

وی افزود: همچنین باید متذکر شد شهرداری با دست خالی نمی‌تواند به سمت مشارکت با بخش خصوصی برود، باید حتماً یک آورده اولیه‌ای برای ورود بخش خصوصی ارائه کند.

این فعال اقتصادی گفت: پروژه‌های بزرگ و به اصطلاح ابرپروژه‌ها را باید آغاز کنیم و شهر را از تک‌قطبی تنها جنوب شهرگرایی بزداییم.

از برندینگ گردشگری شهر اصفهان حمایت شود

محمدرضا رجالی، یکی دیگر از فعالان اقتصادی شهر اصفهان اظهار کرد: سرمایه و سرمایه‌گذار هوشمند است و ما باید بسته‌های لازم را برای جذب این سرمایه‌ها فراهم کنیم، آن‌گاه سرمایه خود به خود به شهر اصفهان وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: از شهرداری درخواست می‌شود از برندینگ گردشگری شهر اصفهان حمایت کند، این برندینگ یک سرمایه ملی برای اصفهان حاصل کرده است.

این فعال اقتصادی خاطرنشان‌کرد: در شرایط تحریمی و وضعیت بحران مالی قرار داریم، در این راستا بهترین راه برای توسعه اشتغال به عنوان راه نجات از بن‌بست‌ها، پرداختن به توسعه خدمات است.

هدف از مشارکت بخش خصوصی، توسعه پایدار شهری است

احسان دادخواه، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بهین آب زاینده‌رود گفت: هدف جلب مشارکت بخش خصوصی، توسعه پایدار شهری است، در این راستا سرمایه‌گذار با ورود به عرصه پروژه‌های مشارکتی فقط به دنبال منافع مالی نیست.

وی افزود: برای یک سرمایه‌گذار کسب تجربه در فرایند مشارکت بسیار حائز اهمیت است، بر این اساس برخورد شهرداری با سرمایه‌گذار بخش خصوصی با برخورد با کارفرمای درجه چندم باید متفاوت باشد.

سرمایه‌گذاران از دغدغه‌های خود به مدیران شهری اصفهان گفتند

این فعال اقتصادی گفت: نگاه‌ها در مدیریت شهری و بدنه شهرداری باید مبتنی بر احترام به سرمایه‌گذار باشد.

شاخصه‌های شهروند اصفهان در سال ۲۰۳۰ مشخص شود

سلیمانیان، نماینده مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری الماس نیز اظهار کرد: سند توسعه شهری سال ۲۰۳۰ اصفهان باید مشخص شود تا مشارکت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شاخصه‌های یک شهروند اصفهان در سال ۲۰۳۰ باید مشخص باشد، افزود: امروز نوع نگاه خارج از استان به استان در مشارکت و جذب سرمایه‌گذاران حائز اهمیت است، در این راستا امنیت و ثبات در تصمیم‌گیری‌ها برای جذب سرمایه‌گذار، مهم به شمار می‌رود.

کد خبر 622797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.