بخش خصوصی فقط پول نیست/ مدیریت شهری باید تسهیل‌گر باشد

مشاور و دستیار ویژه اقتصادی و امور سرمایه‌گذاری شهردار اصفهان گفت: هدف اصلی از مشارکت با بخش خصوصی تأمین مالی نیست، بلکه هدف استفاده از دانش و تخصص آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد بابااسماعیلی در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان و فعالان اقتصادی شهر اصفهان که با شعار دیپلماسی اقتصادی، حکمروایی مشارکتی و همگرایی شهری در سالن نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای هر پروژه به فراخور شاخصه‌های پروژه باید یک بسته اقتصادی و مشارکتی تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در این جلسه شعار دیپلماسی اقتصادی، حکمروایی مشارکتی و همگرایی شهری آگاهانه انتخاب شد که هر قسمت معنا و مفهومی دارد.

مشاور و دستیار ویژه اقتصادی و امور سرمایه‌گذاری شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری ادعا می‌کند ما به دنبال حکمروایی و کارفرمایی نیستیم، بلکه درصدد تسهیل بستر برای سرمایه‌گذاران هستیم؛ پس باید لوازم این مهم میسر شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید کنار بایستد و تسهیل‌گر باشد، خاطرنشان کرد: شهر همگرا ادبیاتی مبتنی بر توسعه پایدار دارد، بنابراین معتقدیم اگر توسعه‌ای توسط بخش خصوصی رقم می‌خورد یک توسعه پایدار خواهد بود، زیرا جنبه‌های مختلف توسط بخش خصوصی دیده می‌شود.

بابااسماعیلی با اشاره به ضرورت توسعه شهر با مشارکت بخش خصوصی گفت: اگرچه بودجه امسال شهرداری نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان است، اما به دلیل شرایط تورم توان مدیریت شهری برای انجام پروژه‌های توسعه‌ای و بزرگ کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: امروز کشورهای همسایه ایران که در حال توسعه روزافزون هستند، با کمک بیش از ۶۰ درصدی مشارکت بخش خصوصی به اهداف خود رسیده‌اند.

مشاور و دستیار ویژه اقتصادی و امور سرمایه‌گذاری شهردار اصفهان ادامه داد: راه‌حل نهایی برای باز شدن گره‌های مشکلات اقتصادی شهری در این نشست است که در یک‌سوی آن مدیریت شهری و یک طرف دیگر سرمایه‌گذاران قرار دارند.

وی تصریح کرد: معتقدیم بخش خصوصی فقط پول نیست، بلکه بخش خصوصی توان، ظرفیت و تجربه است و هدف اصلی از مشارکت تأمین مالی نیست، بلکه هدف استفاده از دانش و تخصص آن‌ها است.

کد خبر 622726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.