برگزاری جشنواره تئاتر استان یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های گسترده یزد در حوزه تئاتر گفت: سی و دومین جشنواره تئاتر استان با حضور شش گروه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان عابدی بعد از ظهر امروز، یکشنبه ششم آذر، در نشست خبری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد، اظهار کرد: استان یزد از هشتم تا یازدهم آذرماه جاری شاهد برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان است.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در تابستان امسال منتشر شد، ادامه داد: یازده گروه تئاتر برای حضور در این جشنواره، اعلام آمادگی کردند که پس از بازبینی آثار، هشت گروه برای حضور در مرحله بعدی انتخاب شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: یک گروه به‌دلیل مصدومیت بازیگر نقش اول و یک گروه دیگر هم به‌علت حضور نداشتن دو بازیگر انصراف دادند و در حال حاضر، شش گروه در جشنواره حضور دارند.

وی افزود: از آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره، هفت اثر مربوط به شهر یزد، دو اثر مربوط به شهرستان بافق و دو اثر هم از شهرستان‌های میبد و مهریز هستند.

عابدی با تاکید بر ظرفیت‌های گسترده یزد در حوزه تئاتر یادآور شد: دو گروه تئاتر از استان یزد در جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت که به میزبانی مشهد برگزار می‌شود حضور دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون رویدادهای خوبی در حوزه تئاتر استان داشتیم، گفت: آذر ماه امسال میزبان جشنواره ملی تئاتر ایثار در شهرستان اردکان هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان در یزد گفت: هنرمندان در دو سال کرونا، با محدودیت‌های خاصی روبه‌رو بودند و از آنجایی که درآمد آنها از این راه است، باید از آنها حمایت شود.

او با اشاره به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر، اضافه کرد: برخی افراد که تعداد آنها هم بسیار معدود است، سعی دارند با فشار به هنرمندان جلوی فعالیت آنها را بگیرند.

عابدی با تاکید بر اینکه در صورت شناسایی این افراد به‌صورت قانونی برخورد لازم با آنها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با رفتار ناجوانمردانه این افراد و از جایی که هدایت می‌شوند، برخورد شود.

کد خبر 622723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.