بلژیک صفر_مراکش ۲/کار صعود به هفته آخر کشیده شد

تیم‌های بلژیک و مراکش دومین دیدار خود در جام جهانی را برگزار کردند که بلژیک با دو گل شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _یکشنبه ششم آذرماه_ دو تیم بلژیک و مراکش از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران، در ورزشگاه الثمامه به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با برتری دو گله مراکش به پایان رسید.

هفته دوم گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های بلژیک و مراکش

ورزشگاه: الثمامه

گل‌ها: عبدالحمید سبیری (دقیقه ۷۳)، زکریا ابوخلال (دقیقه ۹۰+۲) برای مراکش؛

اخطارها: اونانا (دقیقه ۲۹) از بلژیک، سبیری (دقیقه ۹۰+۵) از مراکش؛

بلژیک: کورتوا، کاستانیه، آلدرویرلد، فرتونگن، مونیه (۸۱- لوکاکو)، آمادو اونانا (۶۰- تیلمانسویتسل، تورگان هازارد (۷۵- تروسارد)، دی بروینه، ادن هازارد (۶۰- مرتنزباتشوایی (۷۵- د کتلار)

سرمربی: روبرتو مارتینز

مراکش: المحمدی، حکیمی (۶۸- عطیات الله)، سایس، اکرد، مزروعی، اوناحی (۷۸- ال یمیغامرابط، عماله (۶۸- سبیریزیاش، النصیری (۷۳- حمدالله)، بوفال (۷۳- ابوخلال)

سرمربی:. ولید رگراگوی

داور: سزار راموس

شرح بازی:

بازیکنان بلژیک از تجربه خود برای دیکته کردن سبک بازی‌شان استفاده کردند و در بیست دقیقه ابتدایی کاملاً ریتم مسابقه را در اختیار خود گرفتند. مراکش نشان داد که در این مسابقه رویکردی دفاعی دارد و همین مسئله باعث شد تا چند موقعیت نیز توسط شیاطین سرخ خلق شود اما هر بار مدافعین نماینده آفریقا موفق شدند از دروازه خود محافظت کنند. بازی در ادامه نیمه اول موقعیت خاصی نداشت و دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند. در دقیقه پایانی نیمه اول تیم ملی مراکش در روی یک اتفاق به گل اول رسید که پس از بررسی داور، این گل آفساید اعلام شد.

در نیمه دوم بازیکنان مراکش رویکرد تهاجمی‌تر به نمایش گذاشتند و چندین بار تلاش کردند تا به دروازه بلژیک نزدیک شوند. با این وجود تلاش آن‌ها برای گلزنی کافی نبود و به غیر از یک شوت خطرناک، موفق به خلق موقعیت دیگری نشدند. تیم ملی مراکش که روی اشتباه کورتوا در نیمه اول به گل رسید اما مردود اعلام شد، در نیمه دوم نیز از همان روش استفاده کرد و بار دیگر کورتوا مرتکب اشتباه شد تا بالاخره مراکشی‌ها به گل اول برسند. در ادامه تمامی حملات بلژیک توسط بازیکنان مراکش دفع شد و یاران مارتینز نتوانست هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف کنند. تعویض‌ها نیز به کمک بلژیک نیامد تا در نهایت تیم ملی مراکش در ثانیه‌های آخر مسابقه نیز به گل دوم خود برسد و تغییرات طلایی سرمربی مراکش، سه امتیاز مهم را برای این تیم به ارمغان آورد. به این ترتیب بلژیک سه امتیازی باقی ماند و از سوی دیگر نیز مراکش به چهارمین امتیاز خود در جام جهانی رسید.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۷۳- مراکش) - عبدالحمید سبیری روی ضربه آزاد تصمیم گرفت تا مستقیماً توپ را روانه دروازه حریف کند و کورتوا نیز مانند گل آفساید نیمه اول، دچار اشتباه شد تا بالاخره تیم ملی مراکش به گل اول برسد.

۲-۰ (دقیقه ۹۰+۲- مراکش) - زیاش با حرکت به سمت محوطه جریمه حریف مدافعان بلژیک را دچار سردرگمی کرد و ابوخلال که در محوطه آماده شوت‌زنی بود، توپ را به بالای دروازه کورتوا فرستاد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵: یک پاس به پشت مدافعان مراکش، باتشوایی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما خروج به موقع المحمدی دروازه مراکش را بسته نگه داشت.

دقیقه ۱۸: به دنبال شلوغی پشت محوطه جریمه مراکش، دی بروینه توانست توپ‌ربایی کند و در ادامه مونیه شانس خود را امتحان کرد که توپ به سمت المحمدی رفت و این دروازه‌بان به راحتی شوت را مهار کرد.

دقیقه ۲۰: حکیم زیاش از راه دور ضربه‌ای به سمت دروازه بلژیک زد که توپ با اختلاف نه چندان زیاد از بالای دروازه کورتوا به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: یک خطا در نزدیکی محوطه جریمه بلژیک فرصت خوبی در اختیار بازیکنان مراکش قرار داد. سانتر انجام شده به داخل محوطه جریمه پس از اثرگذاری یکی از بازیکنان روی اشتباه کورتوا وارد دروازه شد که داور مسابقه پس از بررسی صحنه در وی‌ای آر، تصمیم به اعلام آفساید گرفت.

دقیقه ۵۱: ادن هازارد حرکت انفرادی زیبایی را انجام داد و از جناح راست پس از ورودش به محوطه به سمت دروازه حریف شوت زد که با واکنش المحمدی، توپ راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۶: بوفال از سمت چپ شوت خطرناکی به سمت دروازه بلژیک زد که این ضربه با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳: چند ارسال مکرر از جناحین که با سانتر بوفال شروع شد، دروازه کورتوا را به شکلی جدید تهدید کرد اما فرتونگن با تجربه بالای خود موفق شد به خوبی توپ را از منطقه خطر دور کند.

دقیقه ۶۵: دریس مرتنز روی یک حرکت فوق‌العاده خود را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد اما ضربه‌اش با واکنش دروازه‌بان مراکش دفع شد.

دقیقه ۶۷: حمله بلژیک از جناح راست دفاع مراکش را به هم ریخت. ارسال مونیه در شرایط خوبی به باتشوایی رسید اما این بازیکن قدر فرصت به دست آمده را ندانست و ضربه‌اش به راحتی مهار شد.

دقیقه ۸۲: ارسال کرنر برای فرتونگن و ضربه سر این بازیکن با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه مراکش به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰: حمدالله یک ضدحمله خطرناک بر روی دروازه بلژیک ترتیب داد که کورتوا موفق شد شوت او را دفع کرده و امیدها را برای تیمش زنده نگه دارد.

نکات ویژه:

در حالی که نام یاسین بونو در ترکیب ثابت مراکش برای بازی مقابل بلژیک به چشم می‌خورد و او حتی به همراه تیم به زمین آمد و سرود هم خواند، ناگهان منیر المحمدی جای او را در دروازه تیم مراکش گرفت!

بهترین بازیکن:

اشرف حکیمی تا زمان حضورش در زمین عملکرد بسیار اثرگذاری داشت و بسیاری از حملات تیمش را رهبری کرد.

کد خبر 622712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.