رعایت حق تقدم از عوامل افزایش ایمنی تردد در معابر و راه‌ها است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین علل افزایش ایمنی تردد در معابر و راه‌های کشور، رعایت حق تقدم عبور است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از عوامل افزایش ایمنی تردد در شبکه معابر و راه‌های کشور، رعایت حق تقدم عبور است که رعایت نکردن این موضوع باعث کاهش ضریب ایمنی و افزایش سوانح ترافیکی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت حق تقدم عبارت از رعایت حقوق ترافیک سایر کاربران شبکه معابر و تجاوز نکردن به مسیر قانونی آن‌ها است، ادامه داد: حق تقدم عبور به این معنا است که شرایط موجود را بسنجیم، چنانچه حق عبور با دیگران (وسایل نقلیه موتوری و غیرموتوری یا عابران پیاده) است، به حقوق آن‌ها احترام گذاشته و اجازه دهیم از مسیر یا نقطه موردنظر عبور کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اضافه کرد: در گذرگاه عابر پیاده که فاقد چراغ راهنمایی است، رانندگان موظف به توقف کامل هستند، پس از توقف می‌توانند با رعایت حق تقدم از گذرگاه عبور کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام ورود به میدان، حق تقدم عبور با وسیله نقلیه‌ای است که درون میدان در حال حرکت است و در سه راه‌ها حق تقدم عبور با وسیله نقلیه‌ای است که به طور مستقیم و در سمت و مسیر مجاز در حال حرکت بوده حتی اگر عرض آن خیابان از عرض راه تلاقی کننده، کمتر باشد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه رعایت حق تقدم از سوی رانندگان، می‌تواند از بسیاری مشاجره‌های رایج در رانندگی و تصادف‌های جزئی یا خطرناک جلوگیری کند، اضافه کرد: رعایت حق تقدم عبور برای تمام کاربران ترافیک اجباری است و در صورتی که راننده‌ای از این مسئله تخطی کند برابر قانون با وی برخورد خواهد شد.

کد خبر 622698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.