گزارش نظارتی حوزه معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران ارائه شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش نظارتی شش ماهه حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای ششم قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی امروز_ یک شنبه ششم آذرماه_ در یکصدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی تهران با ارائه گزارش نظارتی شش ماهه پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، اظهار کرد: همانطور که در جلسه قبل مطرح شد گزارش‌های نظارتی شش ماهه و منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ است، بنابراین امکان دارد در دو ماه گذشته اتفاقات و عملیات‌هایی انجام شده باشد که آنها در گزارش سه ماه بعد ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: گزارش‌های نظارتی برگرفته از سامانه کنترل پروژه، فاینانس، جلسات با معاونت‌های تخصصی و بازدید از پروژه‌ها به دست آمده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش‌های نظارتی در ابتدای مسیر خود قرار دارد، لذا ممکن است نکاتی در آنها نیاز به تکمیل و اصلاح داشته باشند بر همین اساس از نمایندگان درخواست می‌کنم که موارد را منتقل کنند تا نقاط ضعف در گزارش‌های بعدی برطرف شود.

وی تصریح کرد: جمع کل مصوب اعتبار معاونت حمل‌ونقل در بودجه سال جاری ۱۳,۵۵۴ میلیارد تومان است. در اعتبارات هزینه‌ای ۴,۹۲۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که طی شش ماه ۲,۷۱۶ میلیارد تومان تخصیص و ۹۴۱ میلیارد ثبت شده است، در اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای از ۸,۱۱۰ میلیارد تومان ۳,۵۰۳ میلیارد تومان تخصیص انجام شده که ۵۰۹ میلیارد هزینه ثبت شده است.

آخوندی افزود: تملک دارایی سرمایه‌ای در این معاونت ۸۱۱۰ میلیارد اعتبار مصوب داشته است که برای این حوزه ۷۹۴۰ میلیارد ابلاغ شده است و اعتبار تخصیص یافته نقد در این بخش ۲,۴۸۵ تومان و اعتبار تخصیصی یافته غیر نقد ۱,۰۱۸ تومان است بر این اساس ۸۶ درصد اعتبار نسبت به شش ماه تخصیص یافته است و کل نقدینگی که دریافت شده ۴,۶۶۴ میلیارد تومان است که بخش زیادی از این مبلغ بابت هزینه‌ها، حقوق و دستمزد صرف شده و ۱,۲۳۶ میلیارد تومان به پروژه‌های سرمایه‌ای تعلق یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میزان تخصیص بودجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به مصوب ۴۶ درصد و درصد پیشرفت ریالی قطعی هم در این شش ماه شش درصد بود، خاطر نشان کرد: کل پروژه‌های این معاونت ۷۳ پروژه بوده که ۳۸ پروژه مستمر و ۳۵ پروژه غیر مستمر است.

وی با اشاره به گزارش پیشرفت ریالی و فیزیکی پروژه‌های مستمر و غیر مستمر در بخش حمل‌ونقل و ترافیک ادامه داد: اقدامات انجام شده در سه بخش ساخت مترو، بهره‌برداری مترو و اتوبوس است و پیشرفت در خط سه مترو را در شش ماه امسال ۱۸ درصد، خط شش ۳۲ درصد و خط هفت ۳۳ درصد است.

کد خبر 622681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.