ابتکار آمازون برای بهبود کیفیت هوا در بریتانیا

کمپانی آمازون ادعا کرده است که به‌زودی فعالیت خودروهای قدیمی حمل بار در شهرهای بریتانیایی منچستر و لندن را متوقف خواهد کرد و میکروموبیلیتی‌های الکتریکی را برای این منظور به کار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش قابل‌توجه تراکم ترافیکی و کاهش کیفیت هوای ناشی از تردد وسایل حمل کالاهای آمازون، مدیران این شرکت را به جایگزینی خودروهای قدیمی خود با وسایل نقلیه با اندازه کوچک‌تر و سبزتر در لندن و منچستر سوق داده است. این اقدام بخشی از سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون پوندی کمپانی برای الکتریکی‌سازی و به صفر رساندن شبکه حمل‌ونقل بریتانیا به‌شمار می‌رود که قرار است از طریق حامل‌های الکتریکی تحقق یابد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هر ساله بیش از دو میلیون کالا در بریتانیا به وسیله خودروهای حمل بار آمازون به مقصد می‌رسد که بدون شک، الکتریکی کردن این وسایل نقلیه می‌تواند نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای آلاینده در سراسر کشور و بهبود کیفیت هوا ایفا کند.

ابتکار آمازون برای بهبود کیفیت هوا در بریتانیا

توسعه میکروموبیلیتی‌های الکتریکی حمل بار در بریتانیا

آمازون به‌تازگی از مراکز جدیدی در لندن و منچستر رونمایی کرده است و در نظر دارد خدمات خود را با کمترین میزان انتشار گازهای آلاینده در اختیار مشتریان قرار دهد. کارکنان این کمپانی از تحویل بیش از پنج میلیون محموله در منطقه کربن‌صفر لندن با استفاده از میکروموبیلیتی‌ها و ون‌های الکتریکی خود خبر داده‌اند و مدعی شدند که اثربخشی این وسایل نقلیه آن‌ها را به جایگزینی تمام خودروهای قدیمی تحویل محموله با نوع الکتریکی سوق داده است.

میکروموبیلیتی‌های الکتریکی جدید آمازون برای اولین بار فعالیت خود را در منچستر آغاز کرده‌اند و قرار است تمام خودروهای قبلی را با وسایل نقلیه الکتریکی جایگزین کنند.

آمازون پیش از این ادعا کرده بود که بودجه‌ای یک میلیارد پوندی را برای الکتریکی‌سازی خودروهای حمل بار خود در سراسر اروپا اختصاص خواهد داد که تنها ۳۰۰ میلیون پوند آن برای جایگزینی این خودروها در شهرهای بریتانیا به‌ویژه منچستر و لندن مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا به هدف صفر انتشار کربن ناشی از وسایل نقلیه این کمپانی تا سال ۲۰۴۰ دست یابد.

ابتکار آمازون برای بهبود کیفیت هوا در بریتانیا

کد خبر 622663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.