افرادی که کشور را به اغتشاش می‌کشانند اهل گفت‌وگو نیستند/لزوم بیان واقعیت در جنگ روایت‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طیف مخالف در سال‌های گذشته و در دانشگاه‌ها حاضر به مناظره و آزاداندیشی نشدند، گفت: افرادی که امروز کشور را به اغتشاش می‌کشانند اهل گفت‌وگو نیستند، بارها از آن‌ها برای حضور در نشست‌های بحث و تبادل‌نظر دعوت کردیم‌، اما نپذیرفتند.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری نشست‌های گفت‌وگو در راستای تبیین واقعیت‌ها اظهار کرد: کمترین ثمره ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی این است که بسیاری از واقعیت‌ها آشکار می‌شود، برخلاف جنگ رسانه‌ای کنونی که واقعیت‌ها برای بسیاری از مردم مبهم است و با وضعیتی روبه‌رو هستیم که حق و باطل را آمیخته می‌کنند.

وی گفتمان را موجب آشکار شدن واقعیت‌ها دانست و افزود: این نشست‌های گفت‌وگو و تبادل نظر باعث می‌شود که افراد عقده‌گشایی کنند و با بیان مسائلی که در ذهن آنها تلنبار شده است و آنها را آزار می‌دهد، تخلیه شوند؛ در کنار آن هم‌اندیشی افراد و جریان‌های گوناگون نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طیف مخالف در سال‌های گذشته و در دانشگاه‌ها حاضر به مناظره و آزاداندیشی نشدند، گفت: افرادی که امروز کشور را به اغتشاش می‌کشانند اهل گفت‌وگو و تعامل نیستند، بارها آنها را آزمودیم و از آن‌ها برای حضور در نشست‌های بحث و تبادل‌نظر دعوت کردیم، اما نپذیرفتند.

وی درباره راهکار حفظ کرسی‌های آزاداندیشی از مسیر شعارزدگی خاطرنشان کرد: هنگامی که واقعیت‌ها را در جنگ روایت‌ها منتشر کنیم، افرادی که وجدانی برای قضاوت دارند، با دریافت حقیقت به باطل دست رد می‌زنند.

کد خبر 622609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.