یکی از نتایج عدالت آموزشی، محرومیت‌زدایی است

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: یکی از نتایج عدالت آموزشی، محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امین سلیمانی امروز -یکشنبه ششم آذرماه- در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برقراری عدالت آموزشی یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی مجموعه تعلیم و تربیت چهارمحال‌وبختیاری است، اظهار کرد: امسال بیش از ۱۳۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی و ۲۷۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تکمیل و بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استان ۴۴ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی و ۱۷۲ کلاس درس تکمیل و در اختیار مناطق ۱۷ گانه آموزشی استان قرار داده شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری با بیان اینکه یکی از نتایج عدالت آموزشی، محرومیت زدایی از مناطق روستایی و حاشیه است، افزود: در شش ماهه ابتدایی امسال اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح محرومیت زدایی به احداث مدرسه در مناطق محروم استان اختصاص داده شد که عملیات احداث این مدارس نیز با همکاری اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در حال اجرا است.

وی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به تعمیرات اساسی ساختمان مدارس استان خبر داد و گفت: این تعمیرات شامل تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی، تعمیرات ساختمان، رنگ‌آمیزی کلاس‌های درس و آسفالت محوطه مدارس است و علاوه‌بر آن، ۳۰۰ میلیارد ریال نیز به استاندارد سازی سیستم گرمایش بیش از ۵۰۰ کلاس درس اختصاص داده شد.

سلیمانی با اشاره به خرید و توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای مدارس استان، گفت: بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ قلم کالای اساسی مورد نیاز مدارس با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال برای سال تحصیلی جدید خریداری شد و بر اساس فضاسنجی و نیازسنجی مدارس نسبت به توزیع این اقلام و رفع نواقص و نیازهای مدارس اقدام شد.

کد خبر 622605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.