سنگ‌اندازی شورای ترافیک یزد در مسیر اجرای پروژه‌های ترافیکی

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به سنگ‌اندازی شورای ترافیک این شهر در مسیر اجرای پروژه‌های ترافیکی، گفت: شورای ترافیک یزد طرح‌های ترافیکی را بررسی یا تأیید نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _یکشنبه ششم آذرماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به مطرح شدن طرح ترافیکی تقاطع شهدای محمودآباد و تصویب این طرح در صحن علنی شورا، اظهار کرد: این طرح پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، به هیئت تطبیق ارجاع داده شد و در فرمانداری نیز مورد تأیید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح ترافیکی این تقاطع سال‌های سال مورد بحث بود و طرح‌های مختلفی از سوی کارشناسان ارائه شده است، تصریح کرد: از میان این طرح‌ها در شورای قبل یک طرح به تصویب رسیده بود و امسال نیز طرح شورای ششم مورد تصویب و تأیید قرار گرفت و هیئت تطبیق آن را تأیید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه برابر ضوابط بیان می‌شود که طرح‌های ترافیکی برای بررسی و اعلام نظر نهایی به شورای ترافیک ارجاع شود، افزود: طرح پس از تصویب در شورای اسلامی شهر توسط کمیسیون ماده ۵ نیز مورد تأیید قرار می‌گیرد و شورای ترافیک استان این طرح را تأیید کرده است.

وی تصریح کرد: به‌تازگی نامه‌ای به شورای ترافیک و استانداری یزد برای معرفی طرح جدید به شورای ترافیک و استانداری یزد ارسال شد و علت اعلام طرح جدید نیز بحث مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان بود که باید پساب و لوله‌های انتقال پساب شهری را از زیر این خیابان و بلوار جابه‌جا می‌کردند که هزینه‌های بسیار زیادی داشت و بالغ بر نیمی از هزینه‌های پروژه فقط برای این انتقال مصرف می‌شد.

سیفی با بیان اینکه افزایش بسیار زیاد این هزینه سبب می‌شد که طرح اجرایی نشود، افزود: برای اینکه این هزینه کاهش پیدا کند و بتوانیم طرح را در محل اجرا کنیم، از مشاوران قبلی دعوت کردیم تا با در نظر داشتن این مشکل، طرح جدیدی ارائه کنند، لذا طرح نهایی همان‌گونه که اعلام شد به شورای ترافیک ارسال شد؛ نکته جالب اینجا است که شورای ترافیک استان علاوه بر اینکه طرح جدید را رد کرده است، طرح پیشین که توسط همین شورا به تصویب رسیده بود و ما می‌توانستیم آن را اجرا کنیم را نیز رد کرده است.

وی با بیان اینکه از ۱۰ گزینه‌ای که به شورای ترافیک استان ارسال کرده بودیم، دو مورد را رد کردند و مابقی طرح‌ها را بدون هیچ تصمیمی برگشت زدند، افزود: دو سال است که در شوراهای پنجم و ششم ردیف اعتباری برای ایجاد این زیرگذر گذاشته می‌شود و هر سال هم در استان اعلام می‌شود که برای رفع مشکل ترافیک لازم است رینگ شهری در یزد تکمیل شود و شورای ترافیک استان نیز نسبت به آن تاکید دارد.

سنگ‌اندازی نکنید!

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه تقاطع محمودآباد نیز بخشی از همین رینگ است گفت: به جای آن که در استان و شورای ترافیک به شورای اسلامی شهر برای اجرای پروژه‌ها کمک کنند، اقدام به سنگ‌اندازی در مسیر شورا و شهرداری می‌کنند و طرحی که ردیف‌دار است را با مشکل مواجه می‌کنند.

سیفی افزود: نامه‌های متعددی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد به شورای ترافیک مبنی بر اعلام نیاز شهر به اصلاح هندسی بعضی تقاطع‌ها ارسال شده است که تنها با یک مورد تقاطع تعاون در بلوار دانشجو موافقت صورت گرفت و پس از آن که دیدند این طرح با اعتراض مردمی روبه‌رو شد، به سرعت طی نامه‌ای توپ را به زمین شهرداری انداختند و در ارتباط با دیگر طرح‌ها هیچ اقدامی انجام ندادند.

وی بعضی نامه‌های ارسال شده از شهرداری به شورای ترافیک را در این نشست قرائت کرد و گفت: با وجودی که نامه‌های زیادی به شورای ترافیک نوشته شده است، شورای ترافیک و معاونت عمرانی استانداری یزد هیچ پاسخی به نامه‌ها نداده‌اند و نسبت به تأیید یا رد آن هیچ اقدامی نکرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: اگر خواسته باشیم مشکلات ترافیکی شهر یزد را رفع و از این معضل عبور کنیم، نیاز به همدلی و همکاری دستگاه‌های مرتبط داریم و هیچ‌یک از ما نباید جلوی راه دیگری سنگ‌اندازی کنیم.

سیفی تاکید کرد: نمی‌توان پس از چند ماه با این حجم مکاتبه هیچ پاسخی به شهرداری نداد، اما از طرف دیگر همه باید مطالبه‌گر باشند که چرا شهرداری تقاطع‌ها و چهارراه‌ها را اصلاح نکرده است و پروژه‌های عمرانی در حوزه تقاطع‌های غیرهمسطح را اجرا نمی‌کند؟

وی گفت: از استاندار یزد درخواست کردیم نشستی در صحن علنی شورای اسلامی شهر با حضور ایشان داشته باشیم تا این نامه‌ها و بعضی مشکلات موجود در شهر یزد را در این نشست مطرح و نسبت به آن چاره‌اندیشی کنیم.

کد خبر 622597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.