ژاپن صفر_کاستاریکا یک/ ژاپن به نفع آلمان باخت!

تیم‌های ژاپن و کاستاریکا در دیداری حساس رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲، امروز _یکشنبه ششم آذرماه_ دو تیم ژاپن و کاستاریکا از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

هفته دوم گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ژاپن و کاستاریکا

ورزشگاه: احمد بن علی

گل‌ها: کیشر فولر (دقیقه ۸۰) کاستاریکا

اخطار: یامان (دقیقه ۴۳) ژاپن

سلسو بورگس (دقیقه ۶۱) کاستاریکا

کالوو (دقیقه ۷۰) کاستاریکا

ایتاکورا (دقیقه ۸۴) ژاپن

اِندو (دقیقه ۳+۹۰) ژاپن

ژاپن:

شوئیجی گوندا، میکی یامان، کو اتاکورا، یوتو ناگاتومو، واتارو اندو، ریتسو دوان، هیدماسا موریتا، دائیچی کامادا، آیاسه اوئدا، مایا یوشیدا، یوکو سوما

سرمربی: هاجیمه موری یاسو

کاستاریکا:

کیلو ناواس، برایان اویه‌دو، فرانسیسکو کالوو، اسکار دوآرته، کندال واستون، کِیشر فولر، سلسو بورگس، یلتسین تِخدا، جرسون تورس، ژول کمپل، آنتونی کونترراس.

سرمربی: لوئیس فرناندو سوارز

داور: مایکل الیور

شرح بازی:

نیمه اول دیدار ژاپن و کاستاریکا از سوی هر دو تیم بدون خلق موقعیت جدی پیگیری شد و به نظر می‌رسید شاگردان موری یاسو قصد داشتند ابتدا بازیکنان کاستاریکا را وادار به اشتباه کنند و از همین طریق موفق به گلزنی شوند اما سیستم ۲_۴_۴ فرناندو سوارز اجازه چنین کاری را به ژاپن نمی‌داد.

بازیکنان کاستاریکا پس از یک شکست پر گل در مقابل اسپانیا با هدف گل نخوردن و کنترل بازی روبروی ژاپن حاضر شدند و در طول ۴۵ دقیقه وقت قانونی نیمه اول به خوبی بازیکنان تیم حریف را مهار کرده بودند اما به دلیل ضعف فنی و نداشتن برنامه در مواقعی که صاحب توپ می‌شدند نیز حمله جدی را پایه ریزی نمی‌کردند.

ژاپن هم اگرچه تیم برتر میدان بود و در اکثر دقایق بازی توپ را در نیمه حریف به گردش در می‌آورد اما به غیر از ایجاد چند موقعیت نصفه نیمه موفق به خلق فرصت جدی برای گلزنی نشد تا نیمه اول این بازی کسل کننده و بدون گل به اتمام برسد.

در نیمه دوم بازی هر دو تیم یک بازی متفاوت از ۴۵ دقیقه ابتدایی را از خود به نمایش گذاشتند.موری یاسو با تعویض‌های هجومی در نیمه دوم روند بازی را سرعت بخشید و همین موضوع سبب شد تا ژاپن چندین موقعیت جدی بر روی دروازه حریف ایجاد کند اما سبک دفاعی کاستاریکا اجازه به ثمر نشستن فرصت‌های شاگردان موری یاسو را نمی‌داد.

تیم لوییز سوارز نیز تا دقیقه ۷۰ این دیدار در لاک دفاعی فرو رفته بود و سعی داشت از طریق ضد حملات شانس خود را برای رسیدن به دروازه حریف امتحان کند و نهایتاً در دقیقه ۸۰ از طریق ضد حمله و باز پس گیری توپ توسط مدافعان این تیم گل سه امتیاز برای کاستاریکا به ثمر رسید.

شرح گل‌ها:

دقیقه ۸۰ _ بازیکنان تیم کاستاریکا از طریق باز پس گیری توپ موفق شدند تا نزدیکی محوطه ژاپن جلو بروند و تِخدا با یک پاس در عمق کیشر فولر را صاحب توپ کرد تا این بازیکن دروازه ژاپن را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴۷ _ شوت مهاجم تیم ژاپن به سمت دروازه حریف توسط مدافعان کاستاریکا دفع شد.

دقیقه ۵۶ _ شوت یوکو سوما با اختلاف نسبتاً زیاد از دروازه کاستاریکا عبور کرد.

دقیقه ۶۳ _ اعلام خطا در پشت محوطه جریمه کاستاریکا به نفع ژاپن که شوت یوکو سوما از بالای دروازه حریف بیرون رفت.

دقیقه ۸۷ _ نفوذ شاگردان موری یاسو از سمت راست محوطه جریمه حریف که باعث شد مهاجمان این تیم با دو شوت پیاپی دروازه ناواس را تهدید کنند اما این بازیکن با واکنش مناسب مانع از گلزنی ژاپن شد.

نکات ویژه:

کد خبر 622561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.