واکنش اینستاگرامی کی‌روش به انتقادات کلینزمن نسبت به ایران

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان، نسبت به صحبت‌های یورگن کلینزمن درباره تیم‌ ملی و مردم ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز _جمعه چهارم آذرماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های ولز و ایران در ورزشگاه احمدبن‌علی شهر الریان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با گل‌های دقایق پایانی روزبه چشمی و رامین رضائیان با نتیجه دو بر صفر به‌سود ایران به پایان رسید.

یورگن کلینزمن، بازیکن و سرمربی سابق تیم ملی آمریکا پس از پیروزی ایران مقابل ولز به انتقاد از تیم ملی و مردم ایران پرداخت و اظهار کرد: ایرانی‌ها به لحاظ احساسی همیشه در بالاترین نقطه هستند. آن‌ها هم به لحاظ مثبت و هم به لحاظ منفی احساسات زیادی دارند و کل بازی با ولز با داور درگیر بودند؛ ایرانی‌ها در نیمه دوم واقعاً موقعیت‌های قطعی گلزنی داشتند و طی دو دقیقه دو بار توپ آن‌ها به تیرک خورد. بنابراین ایرانی‌ها نسبت به ولز به گلزنی نزدیک‌تر بودند. ولز توانایی نداشت، شفافیت نداشت و موقعیت‌های زیادی خلق نکرد. گرت بیل نتوانست آن لحظه مخصوص به خودش را در این بازی بسازد و در نهایت هم بازی را باخت.

کارلوس کی‌روش نیز پس از این صحبت‌های عجیب کلینزمن پستی را در اینستاگرام منتشر کرد و خطاب به سرمربی سابق تیم‌ملی آمریکا نوشت:

«یورگن عزیز؛

مهم نیست چقدر به تو بابت آنچه در زمین فوتبال انجام داده‌ای احترام می‌گذارم. حتی اگر ما را نمی‌شناسی اما با قضاوت تعصب‌آمیز ما را زیر سوال می‌برید. آن اظهارات درباره فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنانم مایه‌ننگ فوتبال است. هیچکس نمی‌تواند اتحاد ما را خدشه‌دار کند چرا که این مسائل در سطح ما نیست، حتی اگر هم باشد دوست داریم تو را به عنوان مهمان به کمپ تیم‌های ملی دعوت کنیم. با بازیکنان ایران آشنا شوی و از آنها درباره ایران، مردم ایران، شاعران و هنرمندان، جبر (ریاضی) و تمام فرهنگ هزاران ساله ایران یاد بگیری و از بازیکنان ما بشنوی که چقدر آن‌ها به فوتبال عشق می‌ورزند.

به‌عنوان آمریکایی - آلمانی، عدم حمایت شما را درک می‌کنیم. مشکلی نیست و علی‌رغم اظهارات توهین‌آمیز شما در شبکه معاند که تلاش می‌کند تلاش‌ها، فداکاری‌ها و مهارت‌های ما را تضعیف کند، به شما قول می‌دهیم که درمورد فرهنگ، ریشه و پیشینه شما هیچ قضاوتی نخواهیم کرد و همیشه درب برای حضورتان در جمع خانواده ما باز است.

درعین‌حال، ما فقط می‌خواهیم بدانیم تصمیم فیفا درباره جایگاه شما به‌عنوان عضو گروه مطالعات فنی قطر ۲۰۲۲ چه خواهد بود؛ از شما انتظار داریم قبل از بازدید از کمپ ما استعفا دهید.

کارلوس»

واکنش اینستاگرامی کی‌روش به انتقادات کلینزمن نسبت به ایران

کد خبر 622510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    6 2
    باریکلا کی روش