ناژوان ریه تنفسی اصفهان است/ هم‌افزایی برای بهبود عملکرد باغ‌های پرندگان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه مجموعه‌های گردشگری یکی از عناصری است که شهر را در مسیر پایدار نگه می‌دارد، گفت: با هم‌افزایی باید مسیری را پایه‌گذاری کنیم که در جهت بهبود عملکردهای باغ پرندگان تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر امروز، شنبه پنجم آذر، در نخستین نشست تخصصی مدیران باغ‌های پرندگان کشور که به میزبانی منطقه گردشگری ناژوان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: منطقه گردشگری ناژوان ریه تنفسی شهر اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از عناصری که شهر اصفهان را در مسیر پایدار نگه می‌دارد، مجموعه‌های گردشگری چون باغ پرندگان و منطقه ناژوان است، گفت: گذشتگان باغ پرندگان اصفهان را به‌عنوان یک اقدام ابتکاری در راستای جذب گردشگر به اصفهان راه‌اندازی کردند که در دهه هفتاد سازه و تکمیل این پروژه در نوع خود بی‌بدیل بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه پس از اصفهان، شهرهای دیگر همچون تهران و قم درصدد راه‌اندازی باغ پرندگان برآمدند، تصریح کرد: گردهمایی مدیران باغ‌های پرندگان کشور برکات و دستاوردهایی برای ادامه مسیر پیشرفت خواهد داشت. در این راستا، اشتراک‌گذاری اطلاعات، داده‌ها، روش‌ها و نگرش‌ها از اهم اهداف و دستاوردهای چنین نشست‌هایی است.

رنجبر با تاکید بر اینکه هم‌افزایی مدیران باعث کاهش خطاها در عرصه عملکردی می‌شود، تصریح کرد: باغ‌های پرندگان و مانند آن همگی سرمایه‌های مردم هستند؛ بنابراین باید به بهترین نحو استفاده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی تعامل و ارتباط فرزندان و نسل جدید با محیط‌زیست را از ضروریات زندگی امروز دانست و گفت: طبیعتاً استفاده از مواهب طبیعی می‌تواند برای آموزش نسل بعدی مؤثر باشد. راه‌اندازی باغ‌های پرندگان با کارآمدی مؤثر نیز، اقدامی مهم در این راستاست و می‌تواند جنبه‌های آموزشی عالی برای نسل بعدی داشته باشد.

رئیس کمیته عالی ناژوان برگزاری همایش هم‌اندیشی مدیران باغ‌های پرندگان را به فال نیک گرفت و افزود: برگزاری این نشست در مسیر رشد و پیشرفت مؤثر است. بنابراین امیدواریم با هم‌فکری و هم‌اندیشی یکدیگر مسیری را پایه‌گذاری کنیم که در جهت بهبود عملکردها تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: ایجاد رقابت سالم و تلاش برای رشد و توسعه یکدیگر، از دیگر اهداف برگزاری این همایش دوروزه است.

به گزارش ایمنا، در این نشست، مدیران باغ‌های پرندگان شهرهای بندرعباس، قم، تهران، کرمانشاه، بروجرد، فریدون‌کنار، مشهد و اصفهان به بیان نظرات، پیشنهادها و مشکلات خود در مسیر راه‌اندازی باغ‌های پرندگان پرداختند و هر یک به‌صورت مجزا در قالب کلیپی به تشریح مشخصات باغ‌های پرندگان شهرهای خود اقدام کردند.

فردا، یکشنبه ششم آذر، در دومین روز این همایش کارگروه‌های تخصصی به‌منظور تبیین و تشریح مسائل و یافتن راهکارهای مناسب در این زمینه تشکیل خواهد شد.

کد خبر 622497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.