رعایت اخلاق، نقطه درخشان دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی گفت: نقطه درخشان دفاع مقدس، رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری در هشت سال جنگ تحمیلی است.

به گزارش ایمنا، امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی با بیان اینکه اخلاق‌مداری رزمندگان و کادر درمان در دفاع مقدس زبانزد است، اظهار کرد: فرماندهان آمریکایی معتقدند در جنگ، اخلاق معنا ندارد، حتی باید کودکان را سلاخی کرد؛ اما رزمندگان و پزشکان کشورمان در جنگ، غذای خود را به اسرا می‌دادند.

وی افزود: اشاعه فرهنگ ایثار موجب شده است کادر درمان سال‌ها در همه بحران‌ها پیشتاز و جلودار باشند. همواره در جنگ‌ها، شاهد بروز آلودگی و اپیدمی بیماری تا حدی بوده‌اند که بانوان مجبور به زدن موی سر می‌شدند، اما در هشت سال جنگ تحمیلی، به‌دلیل حضور و همراهی و فداکاری کادر درمان، حتی یک مورد شیوع بیماری را شاهد نبودیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در برخورد با اسرا رأفت و رحمانیت داشتند، گفت: ازنظر رعایت قوانین جنگی درمورد اسرا بین رزمندگان کشورمان و دشمن بعثی تفاوت‌های بسیاری وجود داشت.

امیر دربندی افزود: شهید سردار سلیمانی در آزادسازی بوکمال سوریه توصیه کرد که سربازان نسبت‌به منازل مردم محافظت و مراقبت داشته باشند. چنین رفتاری در هیچ جای دنیا در هیچ جنگی دیده نمی‌شود.‌

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: انتقال مجروحان جنگی به بیمارستان‌های شهر سخت و زمان‌بر بود و بیمارستان‌های صحرایی به این منظور احداث شدند و جامعه پزشکی و متخصصان قلب و عروق تا خط مقدم وارد جنگ و بیمارستان‌های صحرایی شدند.

امیر سرتیپ دوم دربندی ادامه داد: با وجود اینکه بمباران و آسیب زدن به بیمارستان‌ها در قوانین بین‌المللی ممنوع است، دشمن بعثی بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشورمان را مورد اصابت گلوله‌های جنگی قرار داد که بسیاری از پزشکان و کادر درمان به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 622457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.