آشنا نبودن با قوانین و مقررات عامل بروز تخلفات و حوادث رانندگی است

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان اصفهان گفت: وقوع بسیاری از تخلفات و حوادث رانندگی نتیجه آشنا نبودن کاربران با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برای رانندگی باید آگاهی لازم از قوانین و مقررات داشت، اظهار کرد: بسیاری از تخلفات رانندگی و در نتیجه حوادث و سوانح به دلیل آشنا نبودن کاربران با قوانین و مقررات رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در آئین‌نامه اجرایی آموزشگاه‌های رانندگی آمده است، تمام هنرجویان متقاضی صدور گواهینامه رانندگی باید آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی و دیگر قوانین و مقررات حمل‌ونقل و مباحث مرتبط با مهندسی و ایمنی ترافیک را بیاموزند.

رئیس پلیس راهنمایی راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه قوانین و مقررات برای جلوگیری از وقوع تصادف و ایجاد ترافیک روان تدوین شده است و تخلف از مقررات و رعایت نکردن اصول ایمنی باعث تصادف و کند شدن حرکت می‌شود، تصریح کرد: پیروی از قوانین و مقررات نشانه عقل‌مداری، عمل صحیح و هوشمندی است.

وی خاطرنشان کرد: احترام به قوانین و مقررات و رعایت آن، احترام به حقوق دیگران، میزان تحمل فرد در حوادث، میزان پاکیزگی و سلامت وسایل نقلیه و ایجاد فضای آرام و ایمن برای سرنشینان و رانندگان سایر خودروها، نمونه‌هایی از رفتار اجتماعی مثبت راننده است که هنگام رانندگی، ناخودآگاه از شخصیت واقعی او منعکس می‌شود، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت نحوه رانندگی، نمونه بارز از اخلاق اجتماعی افراد است.

کد خبر 622406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.