عزم والنسیا برای تبدیل شدن به شهر میدان‌ها

شهرداری والنسیا سرمایه‌گذاری کلانی را برای تغییر ظاهر میادین شهر در نظر گرفته است که بر اساس آن ۴۰ میدان شهر تحت عملیات نوسازی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، والنسیا، شهر مدیترانه‌ای اسپانیا، که به‌تازگی عنوان پایتخت سبز اروپا ۲۰۲۴ را به دست آورده است، در حال حاضر به نام پایتخت طراحی جهانی شناخته می‌شود. با این حال، حتی دستیابی به چنین عناوینی برای مسئولان شهری ناکافی تلقی می‌شود؛ چراکه قصد دارند والنسیا را به عنوان شهر میدان‌ها در دنیا معرفی کنند و جلوه بیشتری به عظمت شهر بدهند.

پروژه احیای میدان‌ها در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و قرار است در سال ۲۰۲۵ تکمیل شود؛ تمرکز اصلی این پروژه بر بازسازی شهری از طریق نوسازی میادین عمومی است. در واقع، وقتی این کار انجام شود، در مجموع ۴۰ میدان در ۲۷ محله شهر والنسیا تغییر چهره داده خواهد شد.

والنسیا قصد دارد تعهد شهروندان و پذیرش تحول محلی را افزایش دهد. ظاهراً حتی یک لوگوی جدید نیز در این رابطه طراحی شده است تا به آرامی برند این تصمیم جدید نیز برای شهروندان رونمایی شود.

عزم والنسیا برای تبدیل شدن به شهر میدان‌ها

ساندرا گومز، معاون شهردار و عضو شورای شهر برای توسعه شهر والنسیا، در این رابطه گفت: "این پروژه یکی از ارکان اصلی تعیین شهر ما به عنوان پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۲۴ بوده است و نشان‌دهنده استراتژی بازیابی و بازسازی فضاهای عمومی است. ما قصد داریم که به‌تدریج، همه ‎محله‌ها حداقل دارای یک فضای عمومی باشند که نماینده و بخشی از هویت هر محله است."

بر اساس این پروژه، ۶۰ میلیون یورو برای توسعه مجدد بیش از ۲۷۱ هزار متر مربع فضای عمومی (معادل ۳۶ زمین فوتبال) سرمایه‌گذاری خواهد شد. اهداف این طرح، بهبود کیفیت زیست‌محیطی، کاهش وقوع ترافیک و آلودگی جوی-صوتی و افزایش پوشش گیاهی شهر است.

میدان‌های کوچک فعالیت اقتصادی و اجتماعی محله‌ها را تقویت می‌کنند، ترکیب کاربری‌ها و فعالیت‌ها را در فضای عمومی و همچنین تردد مردم را تسهیل می‌کند که به نفع فعالیت‌های تجاری است.

میادین عمومی بیشتر به معنای ترویج تحرک فعال و سالم، تسهیل سفرهای روزانه با پای پیاده یا با وسایل حمل‌ونقل پایدار، تولید فضاهای فراگیر و دوستانه برای کودکان یا افراد مسن است.

عزم والنسیا برای تبدیل شدن به شهر میدان‌ها

کد خبر 622367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.