نه راه‌آهن داریم نه فرودگاه/ جاده‌های بیرجند را جاده مرگ می‌نامند

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: تمام جاده‌های این شهر دوطرفه است و به دلیل وقوع تصادفات زیاد، جاده‌های اصلی آن را جاده مرگ می‌نامند.

رضا حسنی‌صفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سه دوره‌ای که به عنوان نماینده مردم، عضو شورای اسلامی شهر هستم، کمک‌های دولت به ندرت انجام شده است.

وی ادامه داد: دولت معتقد است مالیاتی که شهرداری می‌گیرد سهم دولت است، در حالی که آنچه از مالیات به شهرداری‌ها داده می‌شود، کمک‌های مردم است که از آنها گرفته می‌شود و بخشی از آن را به شهرداری‌ها می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با تاکید بر اینکه دولت در سه دوره گذشته شورا برای توسعه حمل‌ونقل عمومی هیچ کمکی نکرده است، گفت: شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی قرار دارد که سومین استان از نظر وسعت و بیست‌وهشتمین استان از نظر جمعیت است، اما به لحاظ توسعه‌یافتگی استان سی‌ویکم کشور است.

وی با اشاره به نبود کارخانه‌ها و زیرساخت‌ها در سه بخش ریلی، هوایی و زمینی در بیرجند افزود: بیرجند راه‌آهن ندارد و فرودگاه آن غیرفعال است، همچنین تمام جاده‌های این شهر دوطرفه است که به دلیل وقوع تصادفات زیاد، جاده‌های اصلی آن را جاده مرگ می‌نامند.

حسنی‌صفت با بیان اینکه استان‌های برخوردار و پیشرو ۴۰ سال پیش این زیرساخت‌ها را می‌خواستند و در حال حاضر به فکر توسعه آن هستند، گفت: ما پس از این همه سال به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها هستیم و امیدوارم دولت استان‌های مرزی و محروم را بیشتر ببیند یا حداقل حق آنها را بدهد.

وی گفت: دولت درآمد حاصل از محل فروش زمین‌ها در استان را به خزانه ارسال می‌کند، اما این پول به استان ما بازنمی‌گردد.

کد خبر 622322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.