تبدیل صنایع تبریز به صنعت سبز تنها یک ادعا بود

رئیس شورای اسلامی تبریز گفت: اگر دولت از درآمد پایدار شهرداری‌ها صحبت می‌کند، باید مسئولانه‌تر به این موضوع ورود کند، زیرا مطالبی که در این باره بیان می‌شود تنها روی کاغذ است و عملیاتی نیست.

حجت‌الاسلام رسول برگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تعهدات دولت به شهرداری‌ها، اظهار کرد: دولت قبل به تعهدات خود در مورد کلان‌شهرها به‌ویژه تبریز در هیچ زمینه‌ای از جمله حمل‌ونقل عمومی عمل نکرد.

وی با تاکید بر اینکه امسال بنا بر دستور وزارت کشور تا به حال چند دستگاه اتوبوس به تبریز اختصاص داده شد، گفت: یکی از موضوعات مهم در تبریز پروژه مترو است، از این رو انتظار داریم که فاینانس برای این پروژه رفع شود تا بتوانیم آن را پیش ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: هم اکنون در حال تکمیل خط یک مترو هستیم و تا چند روز آینده ایستگاه ۱۴ مترو افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به صنایع آلاینده در تبریز افزود: در دوره قبل صنایعی همچون پتروشیمی و پالایشگاه تبریز عنوان کردند که ما به صنعت سبز تبدیل شدیم، در حالی که این سخن تنها یک ادعا بود.

حجت‌الاسلام برگی با تاکید بر اینکه صنایع آلاینده با بدعهدی به تعهدات خود، سهم آلایندگی را پرداخت نکردند، تصریح کرد: از پیگیری برای رفع این مشکل خسته نمی‌شویم، از این‌رو مذاکراتی با نهادهای نظارتی و دولت خواهیم داشت تا مشکل رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت از درآمد پایدار شهرداری‌ها صحبت می‌کند، باید مسئولانه‌تر ورود کند، زیرا مطالبی که در این باره بیان می‌شود تنها روی کاغذ است و عملیاتی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران را مهم دانست و افزود: تا امنیت برای سرمایه‌گذار ایجاد نکنیم، نمی‌توانیم بگوییم به درآمد پایدار رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: به‌تازگی مصوبه خوبی برای سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در غرب تبریز داشتیم، در این راستا سرمایه‌گذار قرار است با این رقم صنایع آلاینده را از تبریز دور و آن منطقه را به مرکز توریستی رفاهی تبدیل کند.

حجت‌الاسلام برگی با بیان اینکه به سرمایه‌گذاران در تبریز ضمانت امنیت می‌دهیم که سرمایه آن‌ها برگشت دارد و مشکلی ایجاد نمی‌شود، گفت: در محله «چوخورلار» که وضعیت نامناسبی داشت، ۲۰ هزار مترمربع تملک از سوی شهرداری انجام شده است تا سرمایه‌گذار بتواند برای سرمایه‌گذاری ورود کند.

کد خبر 622317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.