چه عواملی در استحکام بنیان خانواده موثر است؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ کل استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: نافی نقش اقتصاد در استحکام بنیان خانواده نیستم.

سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارشناسان می‌گویند ۵۰ درصد زوج‌ها اگرچه زیر یک سقف زندگی می‌کنند، اما در طلاق عاطفی به سر می‌برند. یعنی وضعیت نیمی از خانواده‌ها در شرایطی که مورد نظر اسلام و قرآن، مبانی جامعه‌شناسی، روانشناسی و علوم رفتاری است، قرار ندارد و بستر مطلوبی که فضای امن و آرام و بالنده و تعالی‌بخش را برای زن و شوهر و فرزندان در خانواده فراهم کند، وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نسبت ازدواج و طلاق در چهارمحال‌وبختیاری در مقایسه با آمار کشور که دو و نیم به یک است، وضعیت بهتری دارد، افزود: این امر مرهون سنت‌های اصیل و دست نخورده ماندن فرهنگ و تفکر پیشینیان ما است. بالاترین میزان طلاق را مرفه‌ترین بخش کشور یعنی شمال تهران با نسبت یک و نیم به یک دارد، حال آنکه محروم‌ترین مناطق کشور کمترین میزان طلاق را ثبت می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نافی نقش اقتصاد در استحکام بنیان خانواده نیستیم، اما اگر قرار بود اقتصاد حرف اول را بزند، مردم شمال تهران باید محکم‌ترین خانواده را می‌داشتند و در مناطق محروم بیشترین طلاق را ثبت کنیم، امروز بسیاری از زوج‌ها که زندگی آنها به سمت طلاق کشیده می‌شود، مشکل مالی ندارند، بلکه سبک و سیاق زندگی‌ها آن چیزی که باید باشد، نیست.

وی با اشاره به اینکه در انتقال ارزش‌ها به فرزندانمان موفق نبوده‌ایم، گفت: یک دلیل آن است که روش تربیت فرزندان را متناسب با عصر حاضر به‌روزرسانی نکرده‌ایم و دائم مشغول مقایسه فرزندان خود با قدیمی‌ها هستیم که این صحیح نیست، امام علی (ع) در حدیثی با این مضمون فرمودند که فرزندت را برای فردا تربیت کن.

موسوی تاکید کرد: سبک تربیت فرزندان به والدین آموزش داده نشده است و در انتقال ارزش‌ها به فرزندان موفق نبوده‌ایم، به همان اندازه که به اقتصاد و برآوردن نیازهای مادی فرزندان توجه داریم، باید به تربیت صحیح نیز توجه کنیم، در قالب خانواده‌ها از این موضوع غفلت شده است.

کد خبر 622302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.