نیازهای مدیریت شهری اصفهان در حوزه‌ دانش‌بنیان‌ها دنبال می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: درمجموع بیش از هزار پروژه فعال در حوزه مدیریت شهری وجود دارد و با برگزاری جلسات مستمر با انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان، شهرک علمی‌تحقیقاتی و مراکز نوآوری در سطح شهر، نیازهای شهرداری اصفهان در حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری دنبال می‌شود.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه فناوری‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در چند زمینه فعالیت ویژه دارد که در این زمینه، از ابتدای سال به‌طور مستمر با انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان، شهرک علمی‌تحقیقاتی و مراکز نوآوری در سطح شهر جلسات متعددی برگزار شد، و نیازهای شهرداری اصفهان و مدیریت شهری در حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری دنبال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر، موضوع کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی را دست اجرا داریم و در حوزه برگزاری رویدادهای شناخت مسائل و موضوعات و حل فناورانه آن‌ها فعالیت‌هایی انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان درباره اقدامات انجام‌شده برای رفع نیازهای فناورانه بخش‌هایی از شهرداری همچون شرکت واحد اتوبوسرانی، سازمان‌های قطار شهری و آتش‌نشانی، تصریح کرد: در سازمان آتش‌نشانی درباره پهپادها، ابزارها و تجهیزات موردنیاز این سازمان جلسات متعددی برگزار شده است. همچنین در سازمان پارک‌ها در حوزه بذر، آبیاری، انتقال کیفیت و عملکرد گیاهان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ترافیک، تفاهم‌نامه دوجانبه‌ای بین سازمان شهرداری، معاونت علمی‌فناوری ریاست جمهوری و وزارت کشور منعقد شد که در ذیل این قرارداد، مقرر شد در حوزه‌های موردنیاز حمل‌ونقل شهری همچون اتوبوس شهری، قطار شهری، مترو، زیرساخت‌ها و شبکه حمل‌ونقل فعالیت‌های مثمرثمر انجام شود. همچنین فرصت خوبی است که برای تجهیزات استفاده‌شده در حوزه حمل‌ونقل شامل دوربین‌های شهری و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت معاونت علمی‌فناوری ریاست جمهوری استفاده کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه سرمایه انسانی افزود: در زمینه جانشین‌پروری، ارتباط نظام عملکرد با نظام پرداخت، کانون ارزیابی، ساماندهی جابه‌جایی کارکنان و ارتقای شغلی آن‌ها فعالیت خوبی انجام شده است.

وی درباره تأمین بودجه و نحوه توزیع آن برای بهره‌مندی از امکانات مطلوب دیگر سازمان‌ها، افزود: درمجموع بیش از هزار پروژه فعال در حوزه مدیریت شهری وجود دارد که به‌صورت ماهانه رصد و درصد پیشرفت آن‌ها بررسی می‌شود. البته هر سه ماه یک بار جلسات تحلیلی برگزار شده است که دلایل تأخیر در اجرای پروژه‌ها را با رویکردی منطقی بررسی می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در حوزه هوشمندسازی با همکاری میز هوشمند و سازمان فاوا پروژه‌های خوبی فعال شده است که از سوی معاونت‌ها تسهیل‌گری می‌شود. امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های هوشمندسازی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، ارائه خدمات نوین به شهروندان و مباحث چابک‌سازی استفاده کنیم.

کد خبر 622284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.