تاثیر خشونت بر کودکان انکارناپذیر است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ممکن است کودکان و نوجوانان درطول زندگی خود با آن مواجه شوند، نادیده گرفتن نیازهای آنها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم کرمی امروز _شنبه ششم آذرماه_ در نشست آموزشی مداخلات تخصصی مددکاران اجتماعی در زمینه کودک آزاری، اظهار کرد: هر گونه صدمه، اذیت، آزار جسمی و روانی بر کودکان، نادیده گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل کودکان از جمله موارد کودک آزاری است.

وی ادامه داد: در صورت گزارش این موارد به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، مداخلات تخصصی و آنی توسط تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی جهت کاهش بحران انجام می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز بهزیستی نقش قابل توجهی در رسیدگی به امور گروه‌های آسیب پذیر از جمله کودکان آزاردیده و زنان در معرض خشونت دارند.

وی پیامدهای ناشی از کودک آزاری و سوءرفتار بر حال و آینده کودکان را غیرقابل انکار دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ممکن است کودکان و نوجوانان در طول زندگی خود با آن مواجه شوند، نادیده گرفتن نیازهای آنها، قرار دادن آنها در موقعیت‌های خطرناک بدون مراقبت از آنها، انواع خشونت، آزار و غفلت است.

کرمی تصریح کرد: از این رو مددکاران اورژانس اجتماعی می‌توانند با ارائه خدمات فوری و تخصصی در راستای کاهش کودک آزاری اقدامات مفیدی را انجام دهند.

کد خبر 622273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.