جذب سرمایه‌گذار، تنها راه برون‌رفت از موانع اقتصادی شهرها

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس گفت: جذب سرمایه‌گذار تنها راه برون‌رفت از موانع مالی و اقتصادی شهرها و شهرداری‌ها است.

صابر سام‌دلیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار تنها راه برون‌رفت از موانع مالی و اقتصادی شهرها و شهرداری‌ها است، اظهار کرد: مدیریت شهری چالوس با جلسات متعدد در هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری، تاکنون توافقات بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع در حوزه مسکن را انجام داده است.

وی با بیان اینکه حفظ محیط‌زیست و رفع مشکلات این حوزه اولویت مدیریت شهری است، تصریح کرد: معضل دهه‌های اخیر شهری، ساماندهی پسماند است که اقدام مؤثری تاکنون صورت نگرفته است؛ اما در ماه‌های اخیر، با تلاش مدیریت شهری و تحویل یک هکتار زمین برای احداث کارخانه بیوگاز با رویکرد ساماندهی زباله و تبدیل به کمپوست و ایجاد نیروگاه، نسبت‌به تولید برق برای مصارف عمومی از منابع طبیعی اقدام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس از جذب سرمایه‌گذار، کلنگ‌زنی و آغاز پروژه احداث و تجهیز پیش‌تصفیه سپتاژ برای اتصال به تصفیه فاضلاب شهرستان به‌منظور رفع مشکل سپتاژ (فاضلاب خانگی) خبر داد و گفت: زباله علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی، هزینه‌های گزافی را به شهروندان تحمیل کرده بود و طبق برنامه تا پایان سال، این پروژه افتتاح و از آن بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین معضل کنونی شهر چالوس ترافیک است، تصریح کرد: از اقدامات بزرگ مدیریت شهری چالوس تملک املاک واقع در رینگ ۴۵ متری، ایجاد شبکه‌ها و معابر شهری و تعریض خیابان‌ها و شوارع قدیمی و بازگشایی گره‌های ترافیکی است.

سام‌دلیری تملک بیش از ۱۰ هزار مترمربع زمین در مدت هشت ماه را اقدامی بی‌سابقه با توجه به قیمت زیاد املاک دانست و ادامه داد: نام‌گذاری پروژه جاده ساحلی توسط مدیریت شهری به‌عنوان پروژه‌ای برای نسل‌های آینده نشان از آینده‌نگری مدیریت شهری دارد.

وی گفت: آزادسازی بیش از ۲۰ هزار مترمربع برای احداث جاده ۳۰ متری ساحلی، با حمایت مدیران فرادستی شهرستان و همکاری نهادهای مربوطه به‌ویژه حمایت دستگاه قضایی و به‌ویژه دادستان شهرستان و همراهی مالکان انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس اظهار کرد: پیش‌بینی و طراحی و پیگیری برای برگزاری مناقصه به‌منظور احداث سنگ‌چین ساحلی، کانال‌های طولی و عرضی، زیرسازی و احداث بلوار و نصب روشنایی معابر و فضای سبز، پیاده‌روسازی و خیابان سلامت و نیز ایجاد فضاهای گردشگری ساحلی و پساساحلی و ایجاد شهر بازی، کافی‌شاپ و رستوران و پیگیری احداث اسکله‌های تفریحی همچون ابرپروژه اوزر (ozer) با جذب سرمایه‌گذاران بزرگ، گامی مؤثر در جهت توسعه شهر چالوس است.

کد خبر 622271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.