ضربه محکم عصای موسی به اسرائیل

گروه هکری «عصای موسی» فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته رژیم صهیونیستی از لحظات نخست «عملیات قدس» را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گروه هکری (عصای موسی) فیلمی از بمب‌گذاری بیت‌المقدس که توسط آژانس بزرگ امنیتی گرفته شده است را منتشر کردند.

افتضاحی تاریخی در امنیت اطلاعات مقامات اسرائیلی

هکرهای عصای موسی تصاویری از حمله به قدس اشغالی را منتشر می‌کنند که از یک آژانس بزرگ امنیتی به دست آمده است. مقامات کلیپ گرفته شده از دوربین نظارت آژانس را تأیید می‌کنند، اما می‌گویند که هیچ نقض امنیتی رخ نداده است. تصاویری که پیش از این دیده نشده بود که روز پنجشنبه توسط گروه هکری (عصای موسی) در سرویس رسانه‌های اجتماعی تلگرام منتشر شد که حمله بمب‌گذاری یک روز قبل در قدس اشغالی را نشان می‌داد که دوربین‌های نظارتی استفاده شده توسط یک سازمان امنیتی بزرگ اسرائیل گرفته شده است.

روزنامه هاآرتص نوشت: هکرهایی که ادعا می‌کنند ایرانی هستند، روز پنجشنبه فیلمی را منتشر کردند که از یک آژانس امنیتی بزرگ گرفته شده بود که بمب‌گذاری مرگبار اورشلیم را نشان می‌داد. مشخص نیست که این فیلم چگونه به دست آمده است، آیا یک دوربین امنیتی هک شده است یا پایگاه داده مورد استفاده توسط آن آژانس امنیتی نقض شده است یا اینکه آیا فیلم پس از توزیع توسط آن آژانس امنیتی به شخص ثالث به دست آمده است.

ضربه محکم عصای موسی به اسرائیل

همچنین روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: گروه عصای موسی گفته است که دوربین‌های امنیتی را هک کرده است که در ابتدا تصور می‌شد توسط پلیس اداره می‌شد. اوایل سال جاری، این گروه تصاویری از ده‌ها دوربین در سراسر بیت‌المقدس و برخی در تل‌آویو منتشر کرد. گروه هکری عصای موسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته اسرائیلی از لحظات نخست عملیات قدس را منتشر کرد.

ضربه محکم عصای موسی به اسرائیل

این گروه هکری تاکید کرد که با هک کردن دوربین‌های مداربسته در ایستگاه اتوبوس در قدس اشغالی توانست به فیلم‌های ضبط شده از لحظات نخست عملیات دست یابد.

عصای موسی با انتشار این ویدئو نوشت: زندگی تاریک. شما تاوان خون که ریخته شده را خواهید پرداخت. در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آرامش و آسایش نخواهید داشت؛ ما پایان شما را تعیین خواهیم کرد. علاوه بر این هارد دوربین‌ها را برای شما فرمت کردیم.

از سوی دیگر ، هک دوربین‌های متعلق به یک دستگاه امنیتی است که هکرهای عصای موسی موفق شدند به دوربین‌های امنیتی واحد حفاظت شخصی Ekan 730 سرویس امنیتی اسرائیل شاباک نفوذ کنند. این واحد وظیفه محافظت از شخصیت‌های مهم در اسرائیل از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر جنگ، وزارت امور خارجه، رئیس کنست و رئیس دیوان عالی کشور را دارد.

این در حالی است که روز حادثه مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند دوربین‌های مدار بسته شهرداری قدس در زمان انفجار از کار افتاده است، در حالی که تحت کنترل هکرهای عصای موسی بوده است.

ابعاد انفجار قدس اشغالی در ویدئو منشره عصای موسی

طبق گزارش‌های عبری، اولین انفجار در نزدیکی ورودی اصلی اورشلیم در Givat Shaul، کمی پس از ساعت ۷ صبح، ساعت اوج رفت و آمد رخ داد. انفجار دوم اندکی پس از ساعت ۷:۳۰ صبح، در تقاطع راموت، محل تلاقی جاده‌های پر ترافیک، در شمال غربی پایتخت رخ داد.

در اولین انفجار، آریه شوپاک، یک پسر اسرائیلی-کانادایی کشته شد. در هر دو بمب‌گذاری حداقل ۲۳ نفر زخمی شدند. پلیس روز چهارشنبه نیروهایی را به اورشلیم و سایر نقاط کشور مستقر کرد، در حالی که برای یافتن گروه تروریستی مظنون به جست‌وجو پرداخت. رئیس بخش عملیات پلیس گفت: «دو وسیله انفجاری قوی و باکیفیت آسیب‌پذیری بالا» در پشت ایستگاه اتوبوس و در یک بوته پنهان شده بود. به گفته مقامات پلیس، دستگاه‌هایی که از راه دور منفجر شده بودند، با میخ و بلبرینگ بسته‌بندی شده بودند تا تلفات را به حداکثر برسانند.

ضربه محکم عصای موسی به اسرائیل

با توجه به ماهیت حمله، با دو بمب تقریباً مشابه که در فاصله نیم ساعتی از یکدیگر در دو ایستگاه اتوبوس منفجر شدند، سیگال بار زوی، معاون کمیسر گفت که پلیس مظنون است که یک گروه سازمان‌یافته پشت آن بوده است، نه فقط یک نفر.

بمب‌گذاری در اتوبوس‌ها و مکان‌های عمومی یکی از ویژگی‌های بارز انتفاضه دوم از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ بود، اما بیشتر در طول ۱۷ سال گذشته کاهش یافت، که مقامات اسرائیلی آن را به افزایش تدابیر امنیتی از جمله دیوار امنیتی کرانه باختری و اطلاعات بهتر نسبت دادند. هیچ گروهی مسئولیت حمله صبح چهارشنبه را بر عهده نگرفت، هرچند که توسط حماس و جهاد اسلامی ستایش شد.

افشاگری‌هایی که گروه هکری عصای موسی در ویدئو روز بعد از حادثه منتشر کرد نیز با متون تهاجمی و تهدیدی همراه بود. یکی گفت: «جایی که فکر نمی‌کنی دنبالت می‌کنیم. این تازه شروع کار است.» پیام دیگری با اشاره به گانتز می‌گوید: «ما همه تصمیمات شما را می‌دانیم و به جایی که فکر نمی‌کنید ضربه می‌زنیم. ما اسناد محرمانه‌ای از وزارت دفاع و بنی گانتز داریم. ما اخبار، گزارش‌ها، نقشه‌های عملیاتی و اطلاعاتی در مورد واحدها و نیروهای شما داریم. ما این اطلاعات را منتشر خواهیم کرد تا تمام جهان را از جنایات شما مطلع کنیم.» در این گزارش به نقل از هکرها آمده است که این گروه همچنین عکس‌های ماهواره‌ای باکیفیت از اسرائیل دارد.

" عصای موسی" کیست؟

رافائل جروزالمی، تحلیلگر امنیتی به i24NEWS گفت: «یک جنگ مداوم بین ایران و اسرائیل در حوزه سایبری وجود دارد. اسرائیلی‌ها در آن جنگ دست بالا را دارند.»

وی گفت: «عصای موسی» چند سالی است که برای مقامات اسرائیلی شناخته شده است. این گروه روابط غیرمستقیم با تهران دارد. وی توضیح داد که ایرانی‌ها ۵۰۰ هکر تمام وقت دارند که برای دولت تلاش می‌کنند تا اسرائیل را مختل کنند، اما «عصای موسی» بخشی از این امر نیست.

او در ادامه گفت: که آنها یک گروهی هستند که از مقامات ایرانی کمک مالی دریافت می‌کنند و داوطلبان در سراسر جهان به آنها کمک می‌کنند. رافائل گفت: تبلیغات هدف اصلی «عصای موسی» است. آنها ترجیح می‌دهند از زبان قوی برای انتقال تهدیدهای خود برای نظارت استفاده کنند.

همچنین این گروه قبلاً تهدیداتی را علیه اسرائیل منتشر کرده بود. حتی حدود یک سال پیش عکس‌هایی را که ظاهراً در خانه وزیر دفاع بنی گانتز گرفته شده بود، توزیع کرد. به گزارش وای نت، این گروه همچنین جزئیات سربازان اسرائیلی، اسناد شخصی شرکت‌های اسرائیلی و افشای اطلاعات و جزئیات صدها هزار اسرائیلی را منتشر کرده است. همین گروه هکری در ماه ژوئن مسئولیت حمله سایبری را بر عهده گرفت که باعث شد آژیرهای موشکی در برخی از مناطق اورشلیم و شهر جنوبی ایلات به صدا دربیاید.

ها آرتص نوشت: هکرهای عصای موسی در سال گذشته گفتند که اطلاعات حساسی در مورد سربازان به بیرون درز کرده است. از سوی دیگر، طبق گزارش هاآرتص این گروه اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ افشا شد و دارای انگیزه سیاسی است، اگرچه نهادهای خصوصی را هدف قرار می‌دهد. طبق تحقیقات شرکت امنیت سایبری اسرائیلی Cybereason "هدف آنها آسیب رساندن به شرکت‌های اسرائیلی از طریق افشای اطلاعات حساس و دزدیده شده است."

اوایل سال جاری، این گروه همچنین مطالبی را از تلفنی که متعلق به همسر رئیس موساد، دیوید بارنیا بود، منتشر کرد. این گروه در ماه مارس امسال با انتشار تصاویر و عکس‌هایی از دستگاه همسرش، اسرائیل را مورد تمسخر قرار دادند. همچنین این گروه گفت که باعث سقوط یک بالن دیده‌بانی ارتش در ماه ژوئن در نوار غزه شده است. اما ارتش برای پنهان کردن اصل ماجرا گفت که بالون به درستی بسته نشده است.

دیوار امنیتی پلیس اسرائیل شکسته شد

شبکه ۱۳ اسرائیل روز عملیات نوشت: تحقیقات اولیه این حمله نشان می‌دهد که دوربین‌های شهر در زمان حمله کار نمی‌کردند و همین امر کار را دشوار می‌کند.

ضربه محکم عصای موسی به اسرائیل

همان‌طور که گفته شد، هک دوربین‌های متعلق به یک دستگاه امنیتی است که هکرهای عصای موسی موفق شدند به دوربین‌های امنیتی واحد حفاظت شخصی Ekan 730 سرویس امنیتی اسرائیل شاباک نفوذ کنند. این واحد وظیفه محافظت از شخصیت‌های مهم در اسرائیل از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر جنگ، وزارت امور خارجه، رئیس کنست و رئیس دیوان عالی کشور را دارد؛ همین امر باعث شده، رسانه‌های عبری‌زبان و تحلیلگران رژیم صهیونیستی به شکست امنیتی رژیم اعتراف کنند.

ضربه محکم عصای موسی به اسرائیل

در ابتدا رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) گفت: هر حمله‌ای که خنثی نشود، یک شکست است. شاباک نتوانست از حمله جلوگیری کند. نقش شاباک خنثی کردن حملات تروریستی است؛ وقتی او حملات تروریستی را خنثی نمی‌کند، شکی نیست که چیزی در اینجا آن‌طور که ما می‌خواهیم کار نکرده است. اعضای شاباک بدانند که آنها شکست خوردند.

خبرنگار کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی گفت: هک دوربین‌های دستگاه‌های امنیتی، توسط یک گروه هکر ایرانی، یک ننگ در تاریخ این رژیم، یک سیلی محکم و یک حفره امنیتی است.

شبکه کان ۱۱ در یک گفت‌وگوی ویژه خبری دیشب گفت: مستندات حمله و نقض امنیتی منابعی در نهادهای امنیتی که ایرانی‌ها به آن نفوذ کردند، رمز عبوری که هکرها با آن مواجه شدند «خیلی آسان» بود. تنها ساعاتی پس از حمله، نهاد امنیتی دوربین‌ها و پس از آن، هک را بررسی می‌کند و اعتراف می‌کند: این یک نقص است.

شب گذشته خبرنگار شبکه محلی یدیوت آرونونوت اسرائیل در صفحه خود در توئیتر نوشت: این سازمان بزرگ امنیتی که دیشب متحمل نفوذ به پایگاه داده خود شد، در تلاش است تا آتش انتقادها را از خود منحرف کند و مدعی است که یک شرکت پیمانکاری است که هک شده است. لازم به توضیح است که هیچ شرکت خصوصی نمی‌تواند به اختیار خود دوربین در ورودی بیت‌المقدس (منطقه عمومی) قرار دهد.

ضربه محکم عصای موسی به اسرائیل

آنچه که مشهود است، شکست امنیتی رژیم صهیونیستی در کسری از ثانیه است، اما سوال مهم اینجا است که گروه هکری عصای موسی چگونه از لحظه انفجار و مکان آن با خبر بوده و همان لحظه مبادرت به هک دوربین‌ها کرده است؟ بلا هم از سوی منابع امنیتی صهیونیستی اعلام شد که دوربین‌های امنیتی در هنگام عملیات خاموش شده‌اند و همین امر بر پیچیدگی ماجرا افزوده است.

به‌طور مسلم گروه هکری عصای موسی (که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند از سوی ایران مدیریت می‌شود) در سرزمین‌های اشغالی مستقیم یا با واسطه حضور دارد که توانسته است عملیاتی را با این دقت و پیچیدگی انجام دهد و فیلم آن را منتشر کند. نکته قابل توجه این است که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل هنوز نتوانسته‌اند تشخیص دهند عامل بمب‌گذاری‌ها چه فرد یا افرادی بوده‌اند.

کد خبر 622250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.