لزوم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در تالش

رئیس شورای اسلامی شهر لیسار گفت: موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبدا، مستلزم برنامه‌ریزی و اجرای این طرح در سطح شهرستان تالش است.

علیرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت غیر اصولی طرح را اجرا می‌کنند و بیشتر به دنبال منابع مالی و سودجویی هستند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شهرداری لیسار با شرکت‌های طرف قرارداد خود در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، نتیجه مطلوب و موفقیتی کسب نکرده است.

وی با بیان اینکه در طرح تفکیک تنها ۲۰ درصد زباله خشک تفکیک می‌شود، افزود: در حال حاضر زباله‌های خشک تولیدی لیسار توسط معتادان زباله‌گرد و افرادی که وضعیت مالی خوبی ندارند، در سطح شهر تفکیک و جمع‌آوری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر لیسار موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبدا را مستلزم برنامه‌ریزی و اجرای طرح در سطح شهرستان تالش دانست و تاکید کرد: فرماندار به عنوان مدیر پسماند و رئیس شورای تأمین شهرستان باید با تشکیل جلسه‌ای ویژه به موضوع طرح تفکیک زباله مبدا ورود کنند و اجرای این طرح به صورت شهرستانی به شرکت واجد شرایط واگذار شود.

وی با بیان اینکه پیمانکار طرح تفکیک زباله از مبدا باید در سطح شهرستان مورد حمایت مالی قرار گیرد و شهرداری‌ها نیز برای موفقیت بیشتر طرح، به شهروندان بسته‌های تشویقی اعطا کنند، تاکید کرد: تفکیک و بازیافت زباله، نیازمند احداث کارخانه کمپوست، خرید و نصب دستگاه زباله‌سوز و اجرای تصفیه‌خانه شیرابه است.

غفاری تصریح کرد: روزانه ۱۰ تا ۱۲ تن زباله در شهر لیسار تولید می‌شود که این مقدار با حضور مسافران در شهر به ۱۵ تن افزایش می‌یابد و زباله‌ها در نزدیک رودخانه شهر دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید زباله در روستاها و شهرها به صورت روزانه در حال افزایش است، گفت: مدت زمان زیادی است که زنگ خطر افزایش تولید زباله برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به صدا درآمده است، بنابراین مسئولان متولی باید برای رفع این بحران هرچه سریع‌تر اقدامات لازم و مؤثری انجام دهند.

به گزارش ایمنا، تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و لیسار یکی از چهار بخش این شهرستان است.

کد خبر 622220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.