بسیج لشکر مخلص خدا و بزرگ‌ترین شبکه مردمی در منطقه و جهان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نایین گفت: بسیج، لشکر مخلص خدا و بزرگترین شبکه و سازمان مردم نهاد در ایران، منطقه و جهان است که در تمام موضوعات دارای ماموریت است.

سرهنگ دوم پاسدار محمدحسین الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج و شهدای شهرستان نائین، اظهار کرد: بسیج، لشکر مخلص خدا و بزرگ‌ترین شبکه و سازمان مردم نهاد در ایران، منطقه و جهان است و در تمام موضوعات و بخش‌ها مأموریت دارد و مشغول فعالیت است که می‌توان به بخش‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی و محرومیت زدایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: طبق تعریف امامین انقلاب، بسیج مساوی با مردم و پاره تن مردم است. جنگ تحمیلی، اولین تهدیدی بود که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با آن مواجه شد. در این زمان امام بزرگوار، از ملت ایران درخواست یاری کرد و تمام اقشار مردم این تهدید بزرگ را با همیاری و همت یکدیگر به دفاع مقدس و پیروزی بر کفر تبدیل کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین به نقش مؤثر بسیج در فتنه‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: پنچ فتنه بزرگ در پنج دهه انقلاب اسلامی اتفاق افتاده که بسیج نقش مؤثری در رفع آنها داشته است. اگر امروز در حوزه‌های مختلف، تهدیدات موجود به فرصت‌ها تبدیل می‌شود به دلیل فلسفه موجودیت بسیج است.

وی افزود: نخستین مؤلفه و ویژگی بسیجی، ایمان و تقوای او است چرا که معنویت، اصل حرکت بسیجی است. دومین ویژگی، ولایت مداری، ولایت پذیری و التزام عملی به ولایت فقیه است. مردمی بودن و مردم یار بودن بسیجی نیز سومین ویژگی او است. چهارمین ویژگی، تکلیف محوری و وظیفه محوری است همانطور که امروزه شاهد آماده به کار بودن بسیج در تمام میدان‌های انقلاب اسلامی و در تمام ابعاد هستیم. پرکار و جهادی بودن از دیگر ویژگی‌های بسیجی است.

الیاسی ضمن اشاره به این موضوع که خدمات بسیج باید به صورت هنرمندانه برای عموم مردم بازگو شود، شعار هفته بسیج را بسیج خدمتگزار ملت ایران است عنوان و اظهار کرد: عملکرد رده‌های بسیج در شهرستان نائین باید برای مردم بازگو شود. امروز ما دارای ۹ قرارگاه هستیم. قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی قرارگاه اول ما است که از عملکرد آن می‌توان به توزیع ۶ هزار بسته کمک معیشتی در راستای کمک‌های مومنانه، توزیع هزار بسته آموزشی و لوازم‌التحریر میان دانش آموزان کم بضاعت، توزیع ۱۶ سری جهیزیه با هدف ازدواج آسان، توزیع هزار کیسه سیمان رایگان برای محرومین، خدمات پزشکی در قالب گروه‌های جهادی به ۱۵۰۰ نفر از مردم، مرمت و بازسازی ۸ خانه محروم، آسفالت مسیر ۹ کیلومتری خانه‌های روستایی، مبارزه با بیماری سالک در روستای چوپانان، اعطای ۱۰۰ فقره وام اشتغال زایی، پیگیری حل مشکل آب شرب روستاهای شهرستان در قالب جهاد آبرسانی و نصب پنل‌های خورشیدی در قالب جهاد روشنایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز مشاوره مهر، انتشار نرم افزار شهدای شهرستان نائین تحت عنوان هویت پروانه‌ها، تقدیر از ۱۱۰۰ نفر از ایثارگران شهرستان، برگزاری ۴۵ یادواره شهدا از فعالیت‌های قرارگاه جهاد فرهنگی و اجتماعی است. مهم‌ترین موضوع ما در بسیج، سبک زندگی ایرانی اسلامی است که در قالب قرارگاه تزکیه و با کادر سازی و حلقه‌های تربیتی دنبال می‌شود.

الیاسی به فعالیت‌های قرارگاه‌های دفاعی و امنیتی، حقوقی، رسانه، علمی و پژوهشی، فضای مجازی، جذب و تحقق بسیج ده‌ها میلیونی اشاره کرد و گفت: آمارهای ارائه شده در سخنرانی امروز، بخش کوچکی از گزارش فعالیت‌های جهاد گونه بسیجیان عزیز توسط خادم آنان بود و باید طبق فرمایش امام راحل ره عمل کنیم که اگر از بسیجیان، این لشکر مخلص خدا غافل شدیم، باید خود را برای آتش دوزخ آماده کنیم.

به گزارش ایمنا، گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان نائین با برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه همراه است که نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی و عرضه توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان کار آفرین شهرستان نائین، لیگ فوتسال شهدای انقلاب، اولین مجمع فعالان فضای مجازی نائین، اردوهای علمی پژوهشی راهیان پیشرفت و افتتاح کارگاه‌های گوهر تراشی و مواد غذایی از این برنامه‌ها است.

کد خبر 622174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.