شورای حقوق بشر در مسیر سیاسی کاری

پس از شکست نقشه های آمریکا، ُشورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و شورای موسوم به حقوق بشر سازمان ملل به تحریک و فشار کشور های غربی در نشست‌های جداگانه علیه جمهوری اسلامی موضع گیری کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی که حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل درخصوص «قطعنامه نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل» در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده است: شورای حقوق بشر سازمان ملل در یک نشست ضد ایرانی تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی آنچه که ادعا شده نقض حقوق بشر درایران است مورد تاکید قرار داد.

در این نشست که به درخواست امریکا، آلمان و رژیم صهیونیستی تشکیل شد بسیاری از کشورهای عضو شورای ۳۵ نفره شورا تلاش برخی کشورها را برای محکومیت ایران به اتهام نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار دادند.

آمریکا که در قتل سیاه پوستان و سرخ پوستان بومی سابقه طولانی دارد اکنون مدعی دفاع از حقوق بشر شده، در حالی که این کشور در طول ۷ دهه گذشته به اعضاء شورای حقوق بشر اجازه نداد که علیه جنایات رژیم صهیونیستی قطعنامه‌ای صادر کنند.

عضویت رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر جایگاه این نهاد را به شدت تنزل داده زیرا این رژیم در طول ۷ دهه گذشته ده‌ها هزار نفر از شهروندان بیگناه فلسطینی را قتل عام کرده است.

آلمان نیز که یکی از کشورهای درخواست کننده محکومیت ایران تلقی می‌شود در دوران اشغال کشورهای آفریقا در غارت ثروت مردم آفریقا و به کار گیری سیاه پوستان آفریقایی به عنوان برده در معادن سابقه طولانی دارد.

هر چند نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل ماهیت سیاسی کاری و سرپوش گذاشتن بر جنایات امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای استعمارگر، ارزش سیاسی بالائی ندارد اما اتهام زنی‌های بیهوده علیه ایران از عقده گشائی این کشورها حکایت دارد.

جمهوری اسلامی ایران طی هفته‌های اخیر با یک جنگ ترکیبی سازمان یافته مواجه شد که در پشت این جنگ ترکیبی بیش از ۴۰ کشور غربی و منطقه‌ای شرکت داشتند.

با این حال جمهوری اسلامی با درایت و خویشتنداری با این حوادث به صورتی غیر تهاجمی، با عقلانیت وبا کمترین هزینه برخورد کرد زیرا اگر این اغتشاشات سازمان یافته و نفس گیر در کشور دیگری می‌بود، هزاران نفر کشته می‌شدند.

آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات از جمله رژیم‌هایی هستند که در تحریک جوانان در حمله به اماکن دولتی و عمومی و جریان سازی شدید علیه جمهوری اسلامی نقش مستقیمی ایفا کردند. بیش از ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فعال که اغلب با سرمایه‌های عربستان سعودی و سرمایه داران یهودی اداره می‌شوند به عنوان رسانه‌های تروریستی در رخدادهای اخیر ایران نقش داشتند.

هدف آمریکا، غرب و همپیمانان منطقه‌ای امریکا ایجاد جنگ داخلی در ایران و مشابه سازی حوادث سوریه در ایران بود که با شکست مواجه شدند. پس از این شکست بود که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و شورای موسوم به حقوق بشر سازمان ملل به تحریک و فشار امریکا در نشست‌های جداگانه علیه جمهوری اسلامی موضع گیری کردند.

این نشست‌های زنجیره‌ای در حقیقت نشانه پیروزی ایران در جنگ ترکیبی و شناختی اخیر و شکست آمریکا و غرب در پروسه سوریه سازی ایران تلقی می‌شود.

متاسفانه جامعه جهانی امروز شاهد شکل گیری قانون جنگل در تعاملات بین المللی است و آمریکا و برخی کشورهای اروپائی که سابقه سرکوب جنبش‌های ضداستعماری کشورهای جهان سوم و رو به رشد دارند، در شکل گیری این تعاملات غیر منصفانه نقش اساسی ایفا می‌کنند.

لذا نشست اخیر شورای به اصطلاح حقوق بشر یک نشست کاملاً سیاسی تلقی می‌شود و جمهوری اسلامی برای تصمیمات این شورا که گردانندگان آن را آمریکا، رژیم صهیونیستی و آلمان تشکیل می‌دهند کوچک‌ترین ارزشی قائل نیست.

کد خبر 621986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.