اعتبارات ساخت ۴میلیون مسکن به بافت فرسوده اختصاص یابد/شورای شهرداری به شورای شهر تبدیل شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تحقق مدیریت هماهنگ شهری، گفت: لازم است در برنامه هفتم توسعه شاخص‌های مدیریت هماهنگ شهری تعریف شود تا شورای شهرداری به شورای شهر تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _پنجشنبه سوم آذرماه_ در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور، اظهار کرد: اگر برنامه هفتم توسعه بر مبنای مطالبات و مشورت شوراها و شهرداری‌ها و بر اساس مدیریت یکپارچه تدوین و اجرا شود، کارگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ را دولت به شورای‌عالی استان‌ها ارسال کند و تمام همکاران نیز موارد مورد نظر خود را و هر آنچه از جنس برنامه باشد به صورت مکتوب منعکس کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تحقق مدیریت هماهنگ شهری، گفت: لازم است در برنامه هفتم توسعه، شاخص‌های مدیریت هماهنگ شهری تعریف شود تا شورای شهرداری به شورای شهر تبدیل شود.

نورصالحی با بیان اینکه مباحث فرهنگی و اجتماعی در شهر متولی ندارد، گفت: برای اثبات تصمیم دولت در خصوص انتقال بعضی اختیارات به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست به شهرداری‌ها، لازم است تعریف و قانون مشخصی برای آن تدوین شود.

وی با اشاره به تأمین مسکن و شعار دولت مبنی بر ساخت چهار میلیون خانه، افزود: یک‌ونیم سال از عمر دولت گذشته و وزیر هم تغییر کرده است، اما عملیاتی شدن این قول امکان ندارد؛ اگر اعتبار و یارانه‌ای که به چهار میلیون خانه می‌دهند به بافت‌های فرسوده اختصاص یابد، می‌توان در قالب طرح‌های بازآفرینی، حاشیه‌های شهر به نقاط باارزش شهر تبدیل شود و شهروندان هم از امکانات برخوردار شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مالیات شهرها که وصول می‌شود، باید سهم شهر و شهرداری مشخص شود که چه مقدار در شهر هزینه می‌شود.

کد خبر 621951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.