کلاهبرداری از گردشگران به بهانه ثبت‌نام تور کویرگردی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در اینستاگرام با تبلیغات فریبنده ثبت‌نام تور کویرگردی از گردشگران کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دنبال دو فقره اعلام شکایت شهروندان در خصوص کلاهبرداری فردی ناشناس با ترفند تبلیغ تور کویرگردی از طریق اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد صفحه تبلیغاتی در اینستاگرام و تبلیغات فریبنده ثبت‌نام تور کویرگردی اقدام به کلاهبرداری و دریافت مبلغ ۱۰ میلیون ریال از هر متقاضی کرده و پس از آن نه تنها پاسخگوی آن‌ها نبوده، حتی خدماتی در زمان مقرر به آن‌ها ارائه نداده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به شواهد و مدارک موجود و اقدامات تخصصی صورت گرفته در نهایت یک متهم در این خصوص شناسایی و دستگیر شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: یکی از خصوصیات فضای مجازی، ایجاد فرصت برای تبلیغات با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی در زمانی کوتاه است، این فضا امکانی را برای افراد سودجو نیز فراهم آورده است تا بتوانند تبلیغاتی مانند تورهای گردشگری، رزرو اماکن اقامتی، فروش بلیط ارزان قیمت را به صورت گسترده در این فضا داشته باشند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر شهروندان قصد استفاده از خدمات گردشگری یا درخواست اماکن اقامتی به صورت اینترنتی دارند، از طریق دفاتر تأیید شده و معتبر اقدام کرده و از افراد و شرکت‌های فاقد مجوز درخواست خدمات نکنند، همچنین تا جای ممکن آدرس و تلفن شرکت موردنظر را دریافت و به‌صورت حضوری به آن‌ها مراجعه کنند.

کد خبر 621906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.