امید را در جامعه گسترش دهیم/ لزوم توجه به ظرفیت‌های شوراها و شهرداری‌ها در برنامه هفتم

شهردار تهران گفت: نشست مجمع شهرداران باید رویکرد خود را بر مبنای شرایط امروز کشور شکل دهد و در حالی که دشمن می‌خواهد سیاهی و ناامیدی را در جامعه رواج دهد، ما باید امید را در جامعه گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _پنجشنبه سوم آذرماه_ در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: امیدواریم با تفکر نورانی بسیج، حیات خود را با استمرار عمل و اخلاق و مجاهدت بسیجیان قرین کنیم.

وی با بیان اینکه امروز رؤسای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان‌ها با شهرداران یک جا جمع هستیم و انتظار است موضوعات مهم در دستور کار قرار گیرد، افزود: در این ایام بزرگ‌ترین جنگ و تهاجم به کشور ما در حال بروز و ظهور بوده و جنگ ترکیبی و تهاجم بزرگ همه داشته‌های ما را هدف‌گذاری کرده است و از اسلام، ایران، اقوام و مذاهب و تمام ظرفیت‌ها بهره می‌گیرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: دشمن از همه این ظرفیت‌ها بهره می‌برد تا نگذارد ایران قوی، پیشرفته و الگو به مقصود خود برسد، دشمن می‌خواهد ایران کهن را از روی کره خاکی محو کند.

زاکانی با بیان اینکه پرچم حق، بزرگی و عزت در دستان مردم ایران است و ایرانی‌ها از هر قوم و مذهب پرچم را برافراشته نگه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم ایران آبرو خریدند و بزرگی کردند و بنا به فرموده امام امت که مقام رهبری نیز آن را تصدیق کردند، نمونه این ملت جز در برهه‌ای کوتاه و جغرافیای محدود در صدر اسلام مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ بزرگ و ترکیبی هستیم، اضافه کرد: در این راستا نشست مجمع شهرداران باید رویکرد خود را بر مبنای شرایط امروز کشور شکل دهد و در حالی که دشمن می‌خواهد سیاهی و ناامیدی را در جامعه رواج دهد، ما باید امید را در جامعه گسترش دهیم.

شهردار تهران اظهار کرد: خطرات و تهدیدات امروز قابل مقایسه با روزهای دفاع مقدس نیست، ما باید در برابر دشمن هوشیار و بیدار باشیم و حرکتی که دقیقاً مقابل خواسته آنها است را انجام دهیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه دشمن علاقه دارد با ایجاد شکاف و ضدیت میان مردم، آنها را در مقابل هم قرار دهد و انقلاب را از پشتوانه مردمی تهی کنند، تاکید کرد: لازم است با یکدلی، همرنگی و دست در دست هم اتحاد و یکپارچگی را به نمایش بگذاریم.

وی گفت: در مقطع زمانی ویژه‌ای هستیم که دولت، مجلس و دستگاه قضائی بر مدار خدمت و تلاش حرکت می‌کنند و وجود دولت خادم و رئیس‌جمهور انقلابی فعال مایه موهبت است.

شهردار تهران با بیان اینکه باید سطح خدمات را از آنچه امروز ارائه می‌شود افزایش دهیم، تصریح کرد: شهرداران و شوراهای اسلامی شهر نزدیک‌ترین لبه خدمت به مردم هستند و آثار تلاش آنها در زندگی شهروندان ملموس است.

زاکانی اضافه کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ هستیم، نوع نگاه مسئولان کشور به شهرداری‌ها و مسئولیت بزرگی که دارند باید در این برنامه متجلی و منشأ تغییر و تحول باشد تا بتوانیم اهداف عالی را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها در تمام ابعاد ظرفیت بالایی دارند، ادامه داد: شوراها و شهرداری‌ها در موضع فرهنگ، در مواجهه با مشکلات اقتصاد و در موضوعات اجتماعی نقش‌آفرین هستند.

شهردار تهران با اشاره به ماده ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی، گفت: برنامه هفتم توسعه باید بر مبنای همه ظرفیت‌های کشور تدوین و اجرایی شود و ظرفیت فراوان شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

زاکانی ادامه داد: تدوین بودجه ۱۴۰۲ باید در راستای کسب درآمد پایدار در شهرها و ایجاد ثبات در مدیریت شهری با استفاده از منابع خلق شده در راستای آبادانی شهرها باشد، درآمدها نباید تنها برای مجموعه مدیریت شهری و اداره شهر لحاظ شود.

وی گفت: ما تنها ۶۲ نفر حاضر در جلسه امروز نیستیم، بلکه نماینده همه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی کشور هستیم، از این رو باید با حضور فعالانه در تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ ظرفیت خدمت‌گذاری در کشور را افزایش دهیم.

شهردار تهران تصریح کرد: شرایط کشور به سرعت رو به بهبودی است؛ لذا باید با التیام زخم‌های کهنه که سال‌های قبل به کشور تحمیل شده است و دشمن از این زخم‌ها استفاده می‌کند، امکان طمع‌ورزی و استمرار بدخواهی‌ها را از دشمنان سلب کنیم.

زاکانی با بیان اینکه برای ادامه خدمت در کنار دولت انقلابی هستیم، خاطرنشان کرد: ما همیشه بدهکار مردم هستیم؛ لذا امیدوارم در همه عرصه‌ها پیروزی شامل حال مردم شود.

کد خبر 621833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.