فرانکفورت میزبان اتوبوس‌های رایگان خودران

فرانکفورت آلمان میزبان مینی‌اتوبوس‌های خودران مسافربر رایگان است که با استفاده از آن‌ها شهروندان می‌تواند مسافت‌های کوتاه را با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت طی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دو اتوبوس خودران الکتریکی موسوم به "ایزی" با خدمات تقاضامحور در خیابان‌های فرانکفورت آلمان به حرکت درآمده است که در یک مسیر ۲.۷ کیلومتری در منطقه ریدروالد شهر فعالیت می‌کنند و مسافران می‌توانند به صورت رایگان از آنها استفاده کنند. این پروژه از طریق همکاری بین کمپانی تولیدکننده این خودروهای برقی و شرکت حمل‌ونقل عمومی محلی فرانکفورت رقم خورده است.

خدمات این اتومبیل‌های خودران تا جولای ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و پس از آن مقامات قصد دارند تعداد آن‌ها را افزایش دهند. در حال حاضر، «ایزی» حمل‌ونقل عمومی محلی را بر اساس تقاضا ارائه می‌دهد و مردم را از مناطق مسکونی به فروشگاه‌های محلی می‌برد. مردم می‌توانند سفرها را رزرو کنند و به صورت رایگان از طریق یک برنامه سوار شوند. این وسایل نقلیه کوتاه‌ترین مسیرها را محاسبه می‌کند و کاربران را در بین راه سوار می‌کند.

فرانکفورت میزبان اتوبوس‌های رایگان خودران

ایزی قادر به رانندگی خودکار سطح چهار خواهد بود، به این معنی که می‌توان بدون کمک یا مداخله یک راننده انسانی، به طور کاملاً مستقل با تنظیمات مناسب رانندگی کند.

این خودروها به دلایل ایمنی دارای یک اپراتور هستند و با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت خواهند کرد، اگرچه پس از پایان این دوره آزمایشی، مسئولان ادعا می‌کنند که سرعت رانندگی افزایش خواهد یافت. هزینه این پروژه حدود ۱.۲ میلیون یورو است و بیشترین سهم آن (۷۰ درصد) از برنامه بودجه اتحادیه اروپا تأمین می‌شود.

این سرویس از طریق اپلیکیشن مخصوص استفاده از ایزی یا از طریق تلفن در دسترس ساکنان قرار خواهد گرفت. اتوبوس‌ها از دوشنبه تا شنبه هر هفته از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر تردد خواهند کرد.

فرانکفورت میزبان اتوبوس‌های رایگان خودران

کد خبر 621803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.