گاوی جوان‌ترین گلزن تاریخ جام جهانی بعد از پله

ستاره جوان بارسلونا در شب پیروزی پرگل اسپانیا، نام خود را وارد کتاب تاریخ جام جهانی کرد.

به گزارش ایمنا، گاوی در نخستین بازی خود برای تیم ملی اسپانیا در جام جهانی گلزنی کرد تا بعد از «پله» به جوان‌ترین گلزن تاریخ این جام تبدیل شود. پله، زمانی که ۱۷ ساله بود در جام جهانی ۱۹۵۸ با زدن ۶ گل موجبات قهرمانی تیم برزیل را فراهم کرد و در همان دوره نیز عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ جام جام جهانی را به نام خود زد که تا همین امروز حفظش کرده است؛ رکوردی که بعد از مدت‌ها یک نفر به نزدیکی‌های آن رسید.

گاوی ۱۸ ساله حالا جوان‌ترین گلزن جام جهانی طی نیم قرن اخیر است، یا بهتر است او را جوان‌ترین گلزن جام جهانی در قرن بیست و یکم بنامیم. گاوی به جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا در جام جهانی نیز تبدیل شده و صاحب عنوانی شد که «سسک فابرگاس» از سال ۲۰۰۶ و پس از گلزنی مقابل اوکراین آن را به دست آورده بود.

هافبک جوان بارسلونا امسال با کسب جوایز پسر طلایی و کوپا، نوید درخشش در جام جهانی را داده بود اما یک مصدومیت شدید مقابل بیلبائو در فاصله کمتر از یک ماه مانده به جام، می‌رفت حضور در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان را در این سن کم از او بگیرد، اما او با وجود اینکه در آن شب با چشمانی اشک‌بار ورزشگاه را ترک کرد اما توانست خود را به جام جهانی برساند و در اولین تجربه بازی در این تورنمنت بزرگ، گلزنی کرده و چند رکورد را همزمان بشکند.

گاوی جوان‌ترین گلزن تاریخ جام جهانی بعد از پله

او در پایان مسابقه با ابراز خوشحالی از گلزنی در اولین بازی خود در جام جهانی گفت: به خاطر این اتفاق خیلی خوشحال هستم ولی چیزی که واقعاً برای مهم است، این است که توانستیم بازی را ببریم و یک بازی زیبا انجام دهیم. باعث افتخار من است که به چنین رکوردی دست یافتم و واقعاً خوشحالم.

او که گل پنجم اسپانیا را در جریان پیروزی صفر بر صفر مقابل کاستاریکا به ثمر رساند با گفتن جملات فوق ابراز امیدواری کرد که تیمش تا فتح جام همین روند را ادامه دهد. گاوی زمانی که در سال ۲۰۲۱ به تیم ملی اسپانیا دعوت شد، عنوان جوان‌ترین دعوت شده به جمع ماتادورها را با ۱۷ سال به دست آورد و چند ماه بعد نیز با گلزنی برای تیم ملی کشورش، جوان‌ترین گلزن تاریخ اسپانیا شد. او حالا عنوان یاد شده را در جام جهانی نیز به خود اختصاص داد.

منبع: ورزش سه

کد خبر 621789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.