۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
جامِ بدون اسرائیل

تصاویری در رسانه‌ها و شبکه‌های جهانی بازنشر شده است که نشان می‌دهد خبرنگاران رژیم صهیونیستی در جام جهانی قطر از سوی هواداران عرب بایکوت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شروع رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر بازهم حاکمیت رژیم صهیونیستی به چالش جدی کشیده شد، در این راستا روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" مدعی شد که قطر با طرف‌های مختلف ارتباط دارد و یک بازی دوگانه را علیه اسرائیل در خاورمیانه آغاز کرده است.

ایجاد چالش‌های گوناگون قطری‌ها برای اسرائیلی‌ها

۱. قطر همکاری مخابراتی با اسرائیل در جام جهانی را رد کرد؛ شبکه "کان" رژیم صهیونیستی در گزارشی گفت که دولت قطر هرگونه همکاری با شرکت ارتباطات سیار اسرائیل در جام جهانی ۲۰۲۲ را رد کرده و همین امر موجب شکایت مقامات تل‌ آویو به فیفا و خشم صهیونیست‌ها شده است. بر این اساس، آنها مجبور هستند که در مدت حضورشان در قطر، سیم‌کارت‌های کشور قطر را خریداری و از آن استفاده کنند.

۲. مجوز حضور هشت هزار فلسطینی در جام جهانی، روزنامه قطری الدوحه نوشت: قطر موفق شد اسرائیل را مجبور کند تا مجوز حضور هشت هزار فلسطینی در جام جهانی قطر را صادر کند.

جامِ بدون اسرائیل

۳. گردن نگرفتن امنیت اسرائیلی‌ها، باتوجه به سفر اسرائیلی‌ها برای شرکت در جام جهانی قطر، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با توصیه‌های ایمنی عجیب برای اسرائیلی‌های عازم و سفر کرده، از حفظ امنیت مردم خود شانه خالی کردند سایت خبری " جروزالم پست "نوشت: اگر دو پاسپورت دارید و با پاسپورت دوم خود به قطر سفر می‌کنید، اگر دچار مشکلی شدید و آسیب دیدید به ما مربوط نیست و از همان جایی که پاسپورتتان را دریافت کردید، مراجعه کنید. قطر کشور امنیست اما بهتر است اسرائیلی بودن خودتان را پنهان کنید و مراقب رفتار، کلام، پوشش و … باشید. باید توجه کنید همجنسبازی ممنوع است، پس لازم است دردسر ایجاد نکنید

جامِ بدون اسرائیل


۴. مخالفت مجدد قطر با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دولت قطر بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت این مسئله در گرو ارائه راه حل برای مسئله فلسطین خواهد بود.
خبرگزاری رسمی فرانسه به نقل از یک مسئول قطری که نامی از وی برده نشده، آورده است که موضع قطر در قبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ثابت است و هیچ تغییری نکرده است و همچنان این مسئله در گروه حل قضیه فلسطین از جمله تحقق راه حل تشکیل دو کشور طبق قطعنامه‌های شورای امنیت و طرح صلح عربی خواهد بود.

این مسئول قطری عنوان کرد که در مرحله گذشته هیچ تغییر مثبتی را در رابطه با روند صلح و سازش در فلسطین شاهد نبودیم که بر اساس آن بخواهیم سیاست‌های خود را تغییر دهیم. اسرائیل و قطر در گذشته روابط رسمی اما نه در سطح سفارتخانه‌ها داشتند، اما پس از انتفاضه دوم فلسطینی‌ها، روابط آنها متشنج شد. در آگوست گذشته نیز در صفحه "سایت فیفا" که نقشه کشورهایی را نشان می‌داد که می‌توانند بلیت مسابقات را تهیه کنند، نام جعلی "اسرائیل" را حذف و جای آن سرزمین‌های اشغالی فلسطین را جایگزین کرد.‌

۵. قطر ۸ جاسوس رژیم صهیونیستی را بازداشت کرد، در آستانه جام جهانی، چالش جدی اسرائیلی‌ها بازداشت ۸ افسر خود بود روزنامه جروزالم پست نوشت:. سازمان اطلاعات قطر ۸ تن از افسران سابق نیروی دریایی هند حاضر در قطر را که مظنون به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بودند بازداشت کرد.

این هشت افسر توسط یک شرکت خصوصی در قطر به نام خدمات مشاوره و فناوری جهانی Dahra که آموزش و خدماتی مانند لجستیک و تعمیر و نگهداری تجهیزات را به نیروی دریایی قطر ارائه می‌دهد، استخدام شده‌اند.دو روز پس از این افشاگری بالاخره مقامات صهیونیست مجبور به تأیید خبر شدند، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست بابیان تعداد دستگیری‌ها نوشت که هشت افسر سابق نیروی دریایی هند به دلیل جاسوسی برای صهیونیست‌ها در قطر دستگیر شدند.

در این گزارش آمده است که صهیونیست‌ها برای آزادی این هشت جاسوس از هندی‌ها کمک خواسته‌اند. خبر دستگیری چند جاسوس صهیونیست در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال جالب‌تر می‌شود آن هم زمانی که در ماه‌های منتهی به جام جهانی چندین سرویس خرابکار از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و با تأسیس شرکت‌های پوششی در دوحه سعی دارند از نزدیک تحولات منطقه را رصد کنند، ازجمله آنها شرکت آمریکایی Global Risk Advisors متشکل از کارمندان سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) به سرپرستی جاسوس پیشین یعنی کوین چالکر است که از مدتی قبل با پوشش دفترارزیابی اقتصادی در دوحه چتر جاسوسی باز کرده است.

با وجود آنکه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بارانداز گروهک‌های تروریستی چون سنتکام هستند؛ اما ازدحام ترانزیتی پیش‌آمده در قطر فرصتی مناسب برای اقدامات خرابکارانه توسط تروریست‌ها در روزهای آینده است جمهوری اسلامی ایران، سوژه داغ کشورهای غربی. ازجمله سوژه‌های قابل‌تأمل برای این شبکه‌های پیچیده جاسوسی است.

جامِ بدون اسرائیل

حالگیری از خبرنگاران اسرائیلی توسط دوستداران فلسطین

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی درحال گزارش مستقیم رویدادها و حواشی جام جهانی جلوی دوربین برای صهیونیست‌ها دچارش چالش چدی شده‌اند. شماری از حامیان مردم فلسطین از نقاط مختلف جهان پس از آنکه متوجه می‌شوند خبرنگار اسرائیلی است، مصاحبه نمی‌کنند و یا فریاد "یلا یلا یلا.. إسرائیلی برا " (یالا یالا یالا.. اسرائیلی برو بیرون) سرمی دهند. همچنین شماری از تماشاگران بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای اعلام همبستگی با فلسطین، با پرچم و چفیه فلسطینی در ورزشگاه حاضر شدند.

از سوی دیگر، حتی همپیمانان رژیم صهیونیستی حاضر به مصاحبه با شبکه اسرائیلی نیستند. یکی از طرفداران تیم فوتبال عربستان سعودی به محض مطلع شدن از اسرائیلی بودن شبکه اسرائیلی از مصاحبه با این رسانه امتناع کرد.

فیلم زیر با تیترها و عناوینی همچون «تحریم رسانه‌های اسرائیلی» و «بی‌اعتنایی به خبرنگاران اسرائیلی» در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده می‌شود.

کد خبر 621788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.