حضور متکدیان غیربومی در لاهیجان یک تهدید جدی است

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: افزایش متکدیان غیربومی در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ و تهدید جدی برای این شهر است، بنابراین برای رفع این ناهنجاری اجتماعی باید هرچه سریع‌تر کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود.

بهمن کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به تازگی تعداد متکدیان غیربومی در لاهیجان افزایش یافته است و این ناهنجاری اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ و تهدید جدی برای این شهر بافرهنگ و گردشگرپذیر است.

وی افزود: متکدیان شهر لاهیجان، افراد غیربومی و از سایر استان‌های کشور هستند که توسط شبکه‌های سازمان‌یافته‌ای استخدام و به‌کار گرفته می‌شوند و اکثر آنها زن هستند که با استفاده از کودکان و حضور در اماکن پرتردد شهر، با تحریک عواطف و احساسات شهروندان اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با تاکید بر اینکه مردم نباید تحت تأثیر رفتارهای متکدیان سودجو قرار گیرند، تصریح کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از ورود متکدیان غیربومی به شهر لاهیجان، کمک‌های خود را به مراکز و مؤسسات خیریه معتبر بدهند تا کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی با بیان اینکه حضور متکدیان غیربومی سیمای شهر زیبای لاهیجان را مخدوش کرده است، افزود: متکدیان به لحاظ ظاهری و رفتاری وضعیت نامناسبی دارند و حضور آنها در جامعه، تأثیر بسیار بدی بر کانون خانواده‌ها و روحیه آسیب‌پذیر کودکان و نوجوانان دارد و برخی از افراد را به سمت این ناهنجاری اجتماعی سوق می‌دهد.

کنعانی خاطرنشان کرد: بر اساس بند ۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، وظیفه این نهاد جلوگیری از گدایی و واداشتن گدایان به کار و توسعه آموزش عمومی است، اما سایر سازمان‌های مرتبط نیز باید نسبت به نگهداری و ساماندهی متکدیان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به منظور جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهر، باید کارگروه ویژه‌ای متشکل از دستگاه‌های اجرایی متولی از جمله سازمان‌ها و نهادهای امدادی، فرهنگی و آموزشی با دبیری شهرداری تشکیل شود تا رفع این ناهنجاری اجتماعی با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 621766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.