هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم!

در حالی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول چند ماه گذشته دوبار راهی دیار نصف جهان شده است که سفرهای او برای ایثارگران این خطه که با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، دستاورد قابل توجهی به دنبال نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به اصفهان سفر کرد تا ضمن بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی گردشگری کوثر ملک‌شهر و دیدار با تعدادی از جانبازان، در جلسه شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حضور یابد.

در این جلسه که با هدف در جریان قرار گرفتن معاون رئیس‌جمهور از مشکلات متعدد جامعه ایثارگری استان اصفهان برگزار شد، قاضی‌زاده هاشمی تنها به ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در قبال مخاطبان هدفش پرداخت و پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای درخواست‌های مطرح شده در این نشست نداشت تا دومین سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دیار زاینده‌رود در چند ماه گذشته هم بدون برجای گذاشتن دستاورد خاصی به پایان برسد.

در حالی بحران بزرگ پرداخت نکردن معوقات درمانی ایثارگران و نبود همکاری مراکز درمانی با ایثارگران به دلیل بدهی بنیاد شهید به شرکت بیمه مشکلات فراوانی را برای جامعه ایثارگری استان اصفهان ایجاد و صدای اعتراض آن‌ها را درآورده است که معاون رئیس‌جمهور عملکرد مجموعه‌اش در پرداخت بدهی‌ها را نسبت به دوره‌های قبلی مثبت ارزیابی کرد و بودن تنها چند ماه اختلاف در پرداخت این بدهی‌ها را مشکل بزرگی ندانست.

دفاع رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از عملکرد این دستگاه در قبال پرداخت بدهی‌ها به مراکز درمانی در شرایطی مطرح شد که گزارش‌های میدانی خبرنگار ایمنا نشان می‌دهد که هنوز بعضی از ایثارگران به هنگام مراجعه به مراکز درمانی و داروخانه‌ها با مشکل مواجه هستند.

این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی است که روزی زندگی و جوانی خود را به پای این انقلاب گذاشتند و همیشه در خط مقدم دفاع از ایران اسلامی، مقابله با دشمن، فدا شدن برای آسایش و آرامش هم‌وطنان و خلاصه خدمت به مردم بودند، اما امروز که دیگر رمقی برایشان نمانده است، در دریافت خدمت در آخر خط قرار گرفته‌اند.

سنگ بزرگ نشانه نزدن است

قول احداث بیمارستان ۷۰۰ تخته برای ارائه خدمت به جامعه ایثارگری استان اصفهان نیز در شرایطی از سوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شد که اجرایی شدن آن را منوط به واگذاری زمین از سوی استانداری اصفهان در مناطق برخوردار شهر همچون دروازه شیراز، چهارباغ و مرداویج دانست.

به گفته علی امینی، یکی از جانبازان دفاع مقدس که خودش با مشکلات متعدد درمانی دست‌وپنجه نرم می‌کند، ارائه چنین این پیشنهادی را باید مصداق ضرب‌المثل سنگ بزرگ نشانه نزدن است، دانست.

این رزمنده جنگ هشت ساله با بیان اینکه بنیاد شهید بیشتر به دنبال درآمدزایی است تا ارائه خدمت به جامعه ایثارگری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: اکثر جامعه ایثارگری در مناطق کم‌برخوردار ساکن هستند و اگر بنیاد شهید به دنبال ساخت بیمارستان برای ارائه خدمت به این قشر است، باید از گذاشتن شرط برای واگذاری زمین و در کدام منطقه بپرهیزد.

ایجاد اختلال در روند تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگران به دلیل بدهی‌های بنیاد شهید به دانشگاه‌های کشور، یکی دیگر از موضوعاتی بود که در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان مطرح شد و با پاسخ قانع کننده‌ای از سوی معاون رئیس‌جمهور همراه نشد.

قاضی‌زاده‌هاشمی در حالی از دانشگاه‌های دولتی خواست که پیگیر پرداخت بدهی‌ها در این رابطه از سوی بنیاد شهید نباشند که تکلیفی برای فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی مشخص نکرد.

سفرها شکل نمایشی به خود نگیرد

نگذاشتن دیدار عمومی با جانبازان و ایثارگران و بسنده کردن به دیدارهای نمایشی و فرمالیته از جمله دیگر انتقاداتی است که به سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اصفهان وارد شد.

اکبر همتی، یکی از رزمندگان دفاع مقدس با بیان اینکه امروزه تعداد زیادی از پیشکسوتان جهاد و شهادت برخلاف فرمایش حضرت امام (ره) در پیچ‌وخم زندگی روزمره گم شده‌اند، می‌گوید: عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در قبال خانواده‌های شهدا و ایثارگران به گونه‌ای بوده است که بعضی از آن‌ها از این نهاد فاصله گرفته‌اند.

وی با اشاره به حضور دوباره قاضی‌زاده‌هاشمی در اصفهان می‌افزاید: نه در سفر اول رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دیار زاینده رود که همراه با هیئت دولت در اواخر خردادماه سال جاری انجام شد، شاهد دیدارهای چهره به چهره معاون رئیس‌جمهور با ایثارگران بودیم و نه در دیدار دوم و تنها به یک سری دیدارهای از پیش تعیین شده بسنده شد.

همتی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران از آزمون همت، غیرت و از جان‌گذشتگی برای دین، ملت و وطن خویش، سربلند بیرون آمده‌اند، ادامه می‌دهد: این سفرها نباید شکل نمایشی به خود بگیرد و باید از مشکلات جامعه ایثارگران استان اصفهان که از خط شکنان جبهه حق علیه باطل بودند، بکاهد.

کد خبر 621747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.