آیا بشر می‌تواند به نقاط دوردست کیهان دست‌یابد؟

یک منجم و ستاره‌شناس گفت: یکی از راه‌هایی که برای سفر به کهکشان‌های دیگر وجود دارد، ساخت ماشین زمان است؛ درواقع اگر بشر بتواند به فضا و زمانی که در آن محدود شده، غلبه کند نه تنها به کهکشان‌های همسایه بلکه می‌تواند به تمام نقاط کیهان دست‌یابد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به امکان‌پذیری سفر به کهکشان‌های دیگری مانند آندرومدا، اظهار کرد: به طور کلی برای فرار از کهکشان راه‌شیری و سفر به نقاط دیگر کیهان دو راه وجود دارد.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که برای سفر به کهکشان‌های دیگر وجود دارد ساخت ماشین زمان است؛ درصورتی که بشر بتواند به فضا و زمانی که در آن محدود شده، غلبه کند نه تنها به کهکشان‌های همسایه بلکه می‌تواند به تمام نقاط کیهان دست‌یابد.

این منجم و ستاره‌شناس ادامه داد: البته جدا از دست‌یابی به ماشین زمان و غلبه بر فضا و زمان، پیشرفت تکنولوژی و دست‌یابی بشر به خواب مصنوعی می‌تواند راهی برای سفر به مناطق دور دست کیهان محسوب شود.

وی تصریح کرد: درواقع با استفاده از تکنولوژی خواب مصنوعی می‌توان عمر انسان را تا حد زیادی افزایش داد و به موجب این مسئله با سرعت نور یا کسری از سرعت نور می‌توان در محدوده زمانی مشخصی به منطقه هدف خود سفر کرده سپس از خواب مصنوعی بیدار شد.

منتظری در رابطه با مدت زمان سفر به کهکشان‌های همسایه گفت: در حال حاضر اگر بخواهیم با سرعت نور به نزدیک‌ترین کهکشان یعنی آندرومدا که در همسایگی کهکشان راه‌شیری قرار دارد، سفر کنیم، حدود ۲.۵ میلیون سال در راه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به این مسائل می‌توان گفت که امکان سفر به نقاط دور دست کیهان با تکنولوژی و فناوری کنونی عملاً ناممکن است از طرفی اگر انسان به سرعت نور نیز دست‌یابد به دلیل عمر کوتاه چنین سفری غیرمنطقی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها دو راه برای سفر به نقاط دور دست کیهان وجود دارد، ادامه داد: به طور کلی برای سفر به کهکشان‌های دیگر و نقاط دوردست کیهان به غیر از غلبه بر فضا و زمان یا دست‌یابی به تکنولوژی خواب مصنوعی راه دیگری وجود ندارد.

کد خبر 621712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.