اسپانیا ۷_کاستاریکا صفر/ناواس به هیچ توپی نه نگفت!

تیم ملی اسپانیا و کاستاریکا دومین مسابقه گروه خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _ چهارشنبه، دوم آذر ماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران دو تیم اسپانیا و کاستاریکا در ورزشگاه الثومه به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

روز نخست گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های اسپانیا و کاستاریکا

ورزشگاه: الثومه

گل‌ها: اولمو (دقیقه ۱۱)، آسنسیو (دقیقه ۲۱)، فران تورس (دقیقه ۳۱، ۵۴)، گاوی (دقیقه ۷۴)، سولر (دقیقه ۹۰)، موراتا (دقیقه ۹۰+۲) برای اسپانیا؛

اخطار: کالوو (دقیقه ۶۷) و جوئل کمپل (دقیقه ۹۰+۷) از کاستاریکا

ترکیب اسپانیا: سیمون، آزپیلیکوئتا، رودری، لاپورته، آلبا (۶۴- بالده)، گاوی، بوسکتس (۶۴- کوکه)، پدری (۵۷- سولر)، فران تورس (۵۷- موراتا)، آسنسیو (۶۹- ویلیامز)، اولمو

سرمربی: لوئیز انریکه

ترکیب کاستاریکا: ناواس، اویدو (۸۳- ماتاریتا)، کالوو، دوارته، فولر، مارتینز (۴۶- واستون)، بنته (۶۱- روئیز)، تاجدا، بورگس (۷۲- آگوئیلرا)، کمپبل، کانترراس (۶۱- زامورا)

سرمربی: لوئیس سوارز

داور: محمد عبدالله محمد

شرح بازی: اسپانیا خیلی خوب مسابقه را برابر کاستاریکا آغاز کرد و موفق شد گل اول را توسط دنی اولمو به ثمر برساند. در ادامه نیز بازیکنان کاستاریکا حرف زیادی برای گفتن نداشتند و تنها به دفاع مطلق برابر حریف پرداختند. دفاع محض این تیم ثمربخش نبود و تیم ملی اسپانیا موفق شد با شوت دقیق آسنسیو به گل دوم برسد. حملات اسپانیا در مسابقه ادامه یافت تا جایی که آلبا موفق شد یک پنالتی بگیرد و تورس نیز قدر این فرصت را دانست و تیمش را برای سومین بار پیش انداخت. در ادامه تیم ملی اسپانیا سعی کرد بازی را کنترل کند و نیمه اول با نتیجه سه بر صفر به پایان رسید.

ابتدای نیمه دوم مسابقه نیز تفاوتی با نیمه اول نداشت و تیم ملی اسپانیا موفق شد قدرت خود را بر کاستاریکا دیکته کند. فران تورس موفق شد روی اشتباه بازیکنان دفاعی حریف گل چهارم لاروخا را به ثمر برساند و بعد از این گل هم تعویض شد و از زمین مسابقه بیرون رفت. نیمه دوم با بازی مالکانه شاگردان انریکه ادامه یافت و پابلو گاویرا موفق شد نام خود را با یک زیبا به جمع گلزنان مسابقه اضافه کند. با وجود اختلاف فاحش میان بازیکنان دو تیم، عطش گلزنی اسپانیا تا پایان مسابقه کم نشد و شاگردان انریکه موفق شدند در پایان دیدار، هفت بار دروازه حریف تمرینی و ضعیف خود را باز کنند تا اسپانیا علاوه بر کسب سه امتیاز مسابقه، برای دیگر رقیبانش در گروه خود خط و نشان بکشد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۱- اسپانیا) - بازیکنان اسپانیا مثل همیشه پشت محوطه حریف در حال پاس‌کاری بودند که گاوی توپ را به درون محوطه فرستاد و به دنبال سردرگمی مدافعان کاستاریکا، اولمو توانست با یک کنترل خوب خود را در موقعیت شوتزنی قرار دهد و علی رغم خروج ناواس از درون دروازه، گل اول بازی را به ثمر برساند.

۲-۰ (دقیقه ۲۱- اسپانیا) - ارسال زیبا و زمینی آلبا از سمت چپ و شوت تماشایی و سر ضرب آسنسیو، توپ را به گوشه دروازه کاستاریکا فرستاد تا اسپانیا به راحتی گل دوم را وارد دروازه حریفش کند.

۳-۰ (دقیقه ۳۱- اسپانیا) - یورش آلبا به سمت محوطه جریمه تیم ملی کاستاریکا باعث شد تا دوارته او را نقش بر زمین کند و داور نقطه پنالتی را نشان داد. در ادامه فران تورس موفق شد به راحتی از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را برای سومین بار باز کند.

۴-۰ (دقیقه ۵۴- اسپانیا) - گاوی با نفوذ از سمت راست توانست دفاع کاستاریکا را کنار بزند و سپس به فران تورس درون محوطه جریمه پاس بدهد. مدافعین کاستاریکا به همراه دروازه‌بان این تیم در تلاش بودند تا توپ را از فران تورس بگیرند اما در انجام این کار ناهماهنگ بودند و در نتیجه مهاجم تیم ملی اسپانیا با استفاده از اشتباهات بازیکنان حریف، دروازه را باز کرد.

۵-۰ (دقیقه ۷۴- اسپانیا) - پاس دقیق موراتا از سمت چپ محوطه به گاوی رسید و این بازیکن نیز سمت راست دروازه را هدف گرفت که با برخورد توپ به تیرک، دروازه کیلور ناواس مجدداً باز شد.

۶-۰ (دقیقه ۹۰- اسپانیا) - اینیاکی ویلیامز که به عنوان یار تعویضی وارد زمین مسابقه شد، توانست با یک ارسال توپ را به مقابل دروازه کاستاریکا برساند و در ادامه ناواس توپ را به شکل ناقص دفع کرد تا سولر دروازه خالی حریف را به سادگی باز کند.

۷-۰ (دقیقه ۹۰+۲- اسپانیا) - موراتا که به عنوان یار تعویضی وارد زمین مسابقه شد با یک حرکت سریع توسط دنی اولمو به توپ رسید و سپس با یک ضربه فنی توانست توپ را به تور دروازه کاستاریکا بچسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۵: پاس خطرناک به پشت مدافعان کاستاریکا، دنی اولمو را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن به زاویه مخالف ضربه زد اما توپ در چارچوب نبود و فرصت برای اسپانیا از دست رفت.

دقیقه ۸: پدری به خوبی خود را به نزدیکی محوطه حریف رساند و در ادامه آسنسیو را صاحب توپ کرد. شوت نماینده رئال مادرید در اسپانیا قدرت و دقت کافی را نداشت و از کنار دروازه کاستاریکا به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: پدری توپ را تا محوطه حمل کرد و سپس با پاس در عمق، آسنسیو را به توپ رساند اما این بازیکن تحت فشار ضربه خوبی به توپ نزد و شوت او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲: آزپیلیکوئتا از جناح راست حرکت کرده و به موراتا پاس داد. مهاجم اسپانیا با بی دقتی ضربه خود را به کناره دروازه کوبید.

اتفاق ویژه:

پدری ستاره جوان اسپانیا با ۱۸ سال و ۱۱۰ روز، جوان‌ترین بازیکن لاروخا در یک تورنمنت بزرگ است.

گل دنی اولمو صدمین گل اسپانیا در تاریخ جام‌جهانی بود.

گاوی جوان‌ترین گلزن اسپانیا در جام جهانی لقب گرفت.

بهترین بازیکن:

دنی اولمو

کد خبر 621688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.