تایید کلیات سند ملی امنیت غذایی کشور

در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور جمعی از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضا دولت، کلیات سند ملی امنیت غذایی کشور مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.

به گزارش ایمنا، محمد مخبر در جلسه بررسی کلیات سند ملی امنیت غذایی با حضور جمعی از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضا دولت، با تاکید بر اهمیت و اولویت موضوع امنیت غذایی در تمام کشورها اظهار کرد: سند ملی امنیت غذایی باید سندی جامع و مبتنی بر ظرفیت‌های خدادادی کشور باشد.

وی از امنیت غذایی به عنوان یک الزام ضروری برای کشور یاد کرد و افزود: امروز امنیت غذایی به امنیت ملی کشورها گره خورده و لازم است برنامه‌ای استراتژیک برای امنیت غذایی کشور داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر لزوم ارتقاء بهره‌وری به عنوان گامی در جهت تامین امنیت غذایی تاکید و اضافه کرد: اگر با اتکا به فناوری و روش‌های دانش بنیان بتوانیم بهره‌وری و سودآوری را به ویژه در بخش کشاورزی افزایش دهیم، روش‌های پر هزینه تأمین آب و استفاده از آن در کشاورزی نیز صرفه و توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد.

وی به نقش پراهمیت فناوری‌های دانش بنیان در ارتقاء بهره‌وری و امنیت غذایی اشاره و خاطرنشان کرد: این امر ضرورت افزایش تولید با اتکا بر روش‌های دانش بنیان را دوچندان می‌کند.

کد خبر 621664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.