معمای هزینه‌های سرسام‌آور درمان در آمریکا

آمریکا یکی از کشورهای دنیا با بالاترین نرخ هزینه درمان به‌شمار می‌رود که گاهی هزینه بهبودی یک بیماری مزمن برای شهروندان آن به ورشکستگی یا بدهکاری‌های اغلب آن‌ها منجر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم آمریکا به مراکز درمانی بسیار پیشرفته‌ای دسترسی دارند، با این حال هزینه درمان بیماری‌ها برای آن‌ها بسیار سرسام‌آور است؛ به طوری که اغلب افراد کم‌درآمد از مراجعه به این مراکز خودداری می‌کنند یا مجبور هستند برای درمان خود وام بگیرند. گزارش‌ها حاکی از آن است با وجود این‌که بسیاری از شهروندان آمریکایی برای درمان بیماری‌های مزمن خود ورشکسته شده‌اند، هنوز علت این همه هزینه برای درمان امری مبهم به نظر می‌رسد. علاوه بر این، از آن‌جا که صورتحساب‌های پرداخت نشده درمانی در کشور بسیار رایج است، مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری دیگر آن‌ها را مانند قبل جدی نمی‌گیرند.

افزایش باورنکردنی روزانه هزینه درمان در آمریکا

مردم آمریکا تنها در صورت اشتغال در مؤسسات خاصی از خدمات بیمه بهره‌مند می‌شوند، با این حال کارکنان مراکز کاری معمولی باید شخصاً هزینه بیمه را پرداخت کنند که این هزینه برای یک خانواده به بیش از ۱۱۰۰ دلار در ماه می‌رسد. گزارش‌ها نشان می‌دهد افراد دارای بیمه نیز در تأمین هزینه‌های درمان خود با مشکل جدی مواجه می‌شوند زیرا بیمه نمی‌تواند سهم زیادی از هزینه‌های بالای درمان را پرداخت کند. محدودیت‌های مالی باعث شده است میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا درمان بیماری‌های خود را نادیده بگیرند و حتی در مواقع ضروری از تماس با آمبولانس به علت هزینه بالای آن‌ها خودداری کنند.

معمای هزینه‌های سرسام‌آور درمان در آمریکا

راز هزینه بالای درمان در آمریکا

بدیهی است که یک سیستم مراقبت سلامت ملی، دسترسی تمام مردم را به ضروری‌ترین خدمات درمانی امکان‌پذیر می‌کند و از این طریق، هزینه مردم را در مراکز درمانی کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، چنان‌چه یک سیستم درمانی مبتنی بر بازار آزاد باشد، افزایش رقابت میان ارائه‌دهندگان خدمات به کاهش هزینه‌های درمانی منجر می‌شود. آمریکایی‌ها از داشتن یک سیستم دولتی مراقبت سلامت یا نظام بازار آزاد محروم هستند و همین امر به نامعقول بودن هزینه‌های درمان در کشور منجر شده است.

کد خبر 621659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.